וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידיעת הזהב" שהצילה את חייו של העבריין - בפעם השנייה

24.4.2016 / 18:43

מאז שהגיע לימ"ר תל אביב מידע חשוב על ניסיון החיסול עברו השוטרים ל"מצב מלחמה". בלשים עקבו אחר החשודים, מצלמות אבטחה נבחנו וכך ניצלו חייו של נועם כחלון. כעת המשטרה בודקת אם יש מכנה משותף לכל החיסולים שאירעו לאחרונה בגוש דן

צילום: מצלמות עיריית נס ציונה, מד"א, צילום גולשים - יוסי דרעי; עריכה: גדי וינסטוק

(ניסיון חיסול בנס ציונה: חבר בארגון הפשע של האחים מוסלי נפצע קשה בפיצוץ רכבו, בחודש דצמבר)

לא מעט חיסולים וניסיונות חיסול באמצעות מטעני חבלה אירעו בחודשים האחרונים בגוש דן. בדצמבר התפוצץ בנס ציונה ג'יפ, ונהגו, חבר בארגון הפשיעה של האחים מוסלי, נפצע באורח קשה. בינואר התפוצצה ליד גבעתיים מכוניתו של העבריין בן כהן, והובילה לפציעתו ולפציעת שומר ראשו באורח קשה. במרץ חוסל בצפון תל אביב העבריין אבנר מאיו, וגם הוא נפגע ממטען שהוצמד למכוניתו - וזוהי רשימה חלקית בלבד. האם ספק מטענים אחד או מהנדס אחד עומדים מאחורי מטעני החבלה שכיכבו בזירות הפיצוצים?

כעת היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב בודקת אם המטען שהונח ביבנה ביום חמישי, במטרה לחסל את העבריין נועם כחלון, יסייע בפיענוח המקרים הקודמים, שכן ניסיון לפגוע בכחלון באמצעות מטען דומה אירע כבר לפני חמישה חודשים. בניסיון הקודם, הניחו אלמונים מטען חבלה באופנוע שהיה בשימושו. המטען הונח בעת שהאופנוע חנה בתחנת דלק ביפו. בלשי ימ"ר תל אביב הם שחשפו אותו והצילו את חייו של כחלון ועוברי אורח שהיו עלולים להיפגע.

עוד בנושא:
ניסיון חיסול בנס ציונה: איש ארגון האחים מוסלי נפצע קשה בפיצוץ רכב
שלושה פצועים בפיצוץ רכב בת"א; היעד: בן כהן, בכיר בארגון של מולנר
חיסול בצפון תל אביב: עד נגד עבריין בכיר נהרג בפיצוץ רכב

ניידת משטרה מחוץ לאצטדיון דוחא, סכנין. אדריאן הרבשטיין
החשודים נעצרו לפני שהמכונית של כחלון התפוצצה/אדריאן הרבשטיין

כחלון עבר לשכונת יבנה הירוקה רק לפני כמה שבועות. בשכונה מתגוררים בין היתר קציני צבא, שוטרים, אנשי הייטק ומשפרי דיור מכל גוש דן. ניסיון החיסול בשבוע שעבר חשף בפניהם כי חייהם וחיי ילדיהם בסכנה, משום שכחלון, שריצה בעבר עונשי מאסר בגלל אלימות, הוא יעד לחיסול בשל מאבק ממושך בין עבריינים.

כחלון גדל בשכונת ג'סי כהן בחולון ובשנים האחרונות ריכז סביבו כמה "חיילים", והפך לראש כנופיית הבוכרים בחולון, בת ים, יפו וראשון לציון. לפי המשטרה, פעילותו מתמקדת בהפעלת חנויות להמרת מטבע, הלוואות בשוק האפור ועוד. במשטרה מצביעים על סכסוך קשה שיש לו ולאנשיו עם שמואל וקנין, עבריין בכיר בחולון שלטענת גורמים במשטרת תל אביב משתף פעולה עם ארגון הפשע של האחים מוסלי. המשטרה מסרה כי בין אנשי כחלון לאנשי וקנין היו כמה ניסיונות פגיעה הדדיים.

ביום חמישי ניצלו חייו בפעם השנייה בזכות ידיעת זהב שהגיעה השבוע לימ"ר תל אביב, וכללה פרטים לגבי המקום, הזמן ובעזרת מי מתכננים לחסלו. מרגע הגעת המידע החלו ביחידה לפעול בנוהל קרב. בלשים סמויים עקבו אחר כמה דמויות שעשויות להיות מעורבות באירוע, בהן שמואל וקנין וחברו דין קסנטיני. במקביל תצפתו שוטרים על הקורבן, כדי להגן עליו מפני האפשרות שהמחסלים יחמקו ממעגלי הבקרה של המשטרה.

העבריינים טענו: "הגענו להתפלל בקבר רבי גמליאל"

בנוסף לכך, השוטרים אף עקבו באמצעות מצלמות אבטחה על הנעשה בחניון התת קרקעי בבניין שבו מתגורר כחלון. מעשה זה התברר כנכון, שכן לפי החוקרים המצלמות תיעדו את הנחת מטען החבלה במכוניתו. המשטרה סברה כי כוונת המחסלים הייתה להפעיל את המטען לאחר שכחלון יצא מהחניון באמצעות שלט, משום שחששו שהקליטה בחניון תפריע לפעולת השלט.

הבלשים הבחינו בקסנטיני ובווקנין שהגיעו לתצפת על החניון, ונעמדו במרחק של 50 מטרים ממנו. השוטרים מיהרו לעצור אותם, לפני שהמכונית תתפוצץ ותפגע גם באזרחים. אלא שעל פי המשטרה השניים ניסו להיפטר מהשלט ולהימלט בנסיעה מהירה מהמקום, שבמהלכה פגעו בניידת משטרה. כשנעצרו לבסוף סיפרו השניים כי הגיעו לקברו של רבי גמליאל כדי להתפלל לפני סדר פסח.

עכשיו, מנסים במשטרה לקשור את כל הקצוות בסיפור של המלחמה על עסקי השוק האפור בחולון, בבת ים, ביפו ובראשון לציון, ואף להבין אם יוכלו לקשור את וקנין גם לניסיון החיסול של כחלון לפני חמישה חודשים. עם זאת, ברור לשוטרים של מחוז תל אביב כי הסכסוך הזה יעסיק את המשטרה עוד זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully