וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימם חולים ונהנה מהסבל: 8 שנות מאסר ל"רופא השיניים מהגיהנום" מצרפת

הרופא, שמוצאו הולנדי ופעל בצרפת, הורשע בהטלת מום בפיותיהם של כ-120 מטופלים. קורבנותיו סיפרו לבית המשפט כי לאחר הטיפולים סבלו מכיבים חוזרים ולסתות שבורות. אחד מהם העיד: "הוא עקר לי 8 שיניים"

רופא שיניים הולנדי שנשלח לשמונה שנות מאסר כי התעלל במטופלים, צרפת, 26 באפריל 2016. AP
נמלט לקנדה ונעצר שם. ואן ניירופ/AP

בית משפט בצרפת גזר אמש (שלישי) שמונה שנות מאסר על רופא הולנדי שפעל במדינה וכונה בתקשורת במדינה "רופא שיניים מהגיהינום". הוא הורשע בהטלת מום בפיותיהם של כ-120 מטופליו ובהונאת שירותי הביטוח הלאומי במדינה.

בית משפט בנבאר שבמרכז המדינה גזר את דינו של ג'קובוס מרינוס ואן ניירופ, בן 51, שלפי התביעה, "נהנה" לגרום למטופליו פציעות קשות מהעיירה הקטנה שאטו-שינו. נאסר עליו לעסוק ברפואת שיניים והוא נקנס ב-11,900 דולרים.

מטופליו סיפרו לבית המשפט כיצד סבלו מלסתות שבורות, כיבים חוזרים ואף מהרעלת דם. הוא אף סימם את החולים והטיל מום בפיהם בעודם רדומים על כיסא רופא השיניים. אחד מהם העיד כי במהלך טיפול אחד נעקרו לו שמונה שיניים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מחמשת את טורקיה בארטילריה מתקדמת מפני הרקטות של דאעש
"כיסה את עיניו - והתפוצץ": תיעוד הפיגוע במסעדה בפריז
צפו: דוב שחור שהשתולל ברחוב מצא מחבוא - על עץ

רופא שיניים הולנדי שנשלח לשמונה שנות מאסר כי התעלל במטופלים, צרפת, 26 באפריל 2016. AP
עקר שמונה שיניים בטיפול אחד. "רופא שיניים מהגיהינום"/AP

התובעת הצרפתית אמר כי ניירופ ביצע "הליכים בלתי נחוצים ומכאיבים". היא הוסיפה כי מטרתו בטיפולים אלה הייתה להרוויח כסף באמצעות הונאת ביטוחים רפואיים וכן כי היה מעוניין "ליהנות מגרימת כאב".

ואן ניירופ נמלט לקנדה ב-2013 כשהחלו לצוץ החשדות נגדו והוא נאבק בהסגרתו לצרפת אך לבסוף כשל. סיפורו זכה לכותרות במולדתו הולנד, בקנדה ובצרפת. הוא נעצר ב-2014 בניו ברונסוויק שבקנדה. בתחילת המשפט טען כי הוא סובל מבעיות פסיכולוגיות ובלבול בקשר לזהותו המינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully