וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחמשת את טורקיה בארטילריה מתקדמת מפני הרקטות של דאעש

שר החוץ צ'בושואלו אמר כי וושינגטון תעביר לאנקרה את מערכת HIRMAS שתאפשר לטורקיה לתקוף מטרות של דאעש בעומק של 90 ק"מ בשטח סוריה - כפול מהטווח המקסימלי הנוכחי של הצבא

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

טורקיה חתמה עם ארצות הברית על הסכם לאספקת מערכת לשיגור רקטות שתוצב בגבול עם סוריה ותסייע במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" – כך אמר היום (שלישי) שר החוץ מבלוט צ'בושואלו. לדבריו, מערכת ה-HIRMAS תיכנס לפעילות מבצעית בחודש במאי כחלק מההסכם עם וושינגטון.

בדברים שאמר לעיתון "האברטורק", אמר שר החוץ כי המערכת תאפשר לאנקרה "לפגוע ביעדי דאעש בצורה יעילה יותר". טורקיה, החברה בקואליציה האמריקנית שנלחמת בארגון, הגבירה את תקיפותיה בסוריה אחרי שורת פיגועים קטלניים על אדמתה שהוציא לפועל דאעש. אנקרה גם מאפשרת למטוסי קרב אמריקניים להשתמש בבסיס בדרום המדינה כדי להפציץ את הארגון.

בשבועות האחרונים, עיירת הגבול הטורקית קיליס נתונה למתקפות רקטות מעבר לגבול ובתגובה השתמש הצבא בתותחי ההוביצר שלו. צ'בושואלו אמר כי מערכת ה-HIRMAS תאפשר לטורקיה לתקוף מטרות של דאעש בטווח של 90 ק"מ, בהשוואה לטווח ה-40 ק"מ שיש לה כיום. המטרה העיקרית היא להשתלט על נתיב צדדי, שמכונה מעבר מנבג', שבו משתמש דאעש כדי להבריח לוחמים לתוך שטחי סוריה.

עשן מיתמר מעיירת הגבול הטורקית קיליס בעקבות רקטות ששיגר דאעש מסוריה, 19 באפריל 2016. AP
עשן מיתמר מעיירת הגבול קיליס בשל ירי רקטות של דאעש, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully