וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשם במאה עבירות אונס בנערה וזוכה אחרי שנתיים בשל ספק בגרסה

25.4.2016 / 17:28

כתב אישום חריג ייחס לנהג מעשי סדום בנערה ופירט כיצד כפה עליה לקיים יחסי מין עם אחיה ואחיותיה. בשבוע שעבר שוחרר אבו גאנם, בשל ספק בגרסת המתלוננת, למרות שהייתה רק בת 15 באותה תקופה

אשרף אבו גאנם, זוכה מאישום אונס. באדיבות המצולמים
אבו גאנם. זוכה מכתב אישום חריג/באדיבות המצולמים

זה היה כתב אישום חריג בחומרתו, מהחריגים שהוגשו אי פעם בישראל: אשרף אבו גאנם תושב א-טור מחמולת אבו גאנם, שעשר מבנותיה נרצחו על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה", הואשם כי ביצע יותר ממאה עבירות אונס בילדה במשך כמה שנים - 40 מעשי סדום, עשרות מעשים מגונים ועוד מעשים רבים של סחיטה באיומים. בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה אותו בשבוע שעבר מכל עבירות המין אחרי יותר משנתיים, לאחר שמצא פגמים בגרסתה של המתלוננת. אבו גאנם ישב שמונה חודשים במעצר ושהה במשך שנה וחצי במעצר בית, טרם זיכויו.

אבו גאנם עבד כנהג אוטובוס בהסעות תלמידים לבתי ספר בירושלים. על פי כתב האישום, בשנים 2013-2008 הסיע את המתלוננת ואת אחיותיה לבית הספר. במהלך תקופה זו, נטען, כפה אבו גאנם על המתלוננת קיום יחסי מין וגרם לה לצלם את עצמה ואת אחיה ואחותה באקטים מיניים. זאת, לפי כתב האישום, בעודו מאיים עליה שאם תסרב, יספר לאנשים שהיא מקיימת עמו יחסי מין והיא תירצח בשל כך. הוא אף הואשם שאיים בקיום יחסי מין עם אחיותיה.

כתב האישום פירט כיצד מילאה המתלוננת אחר דרישותיו ואיך כפה אבו גאנם על המתלוננת מין באלימות, כיצד הורה לה להגיע לביתו בשכונת א-טור ולהסתוות כגבר על מנת שלא יבחינו בבואה, כיצד שילב אביזרי מין בדרישותיו ממנה, וכיצד אילץ אותה לצלם מפגשים מיניים עם אחותה הקטנה. לאחר תחילת החקירה ובמהלך עימות שנערך בתחנת המשטרה, הפציר אבו גאנם במתלוננת שתחזור בה מדבריה המפלילים אותו.

לקריאה נוספת:
ההקלטות שחושפות: כך התחזה עו"ד לפסיכולוגית – ותקף מינית כמטופל
המתלוננת על אונס התוודתה: "אני אוהבת אותך" - והחשוד שוחרר
אחרי שנה וחצי, הצעיר שהורשע ברצח האנס שלו עדיין ממתין להכרעה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
בית המשפט זיכה את הנאשם - למרות שהנערה הייתה רק בת 15/עומר מירון

הנערה שמרה הוכחה שאבו גאנם קיים עמה יחסי מין

הפרשה נחשפה כשהייתה המתלוננת - כיום בת 20 - בכיתה י"א, אז פנתה מזכירת בית הספר שבו למדה לאמה וסיפרה לה כי נפוצו שמועות על קשר בין ב??תה לנהג הסעות ששמו אשרף. אמה של המתלוננת החלה לברר את הנושא עם בתה וזו חשפה והודתה לפניה כי מתקיים קשר מיני בכפייה בינה לבין אבו גאנם. האם ובתה פנו מיד לדוד ולדודה של המתלוננת וסיפרו להם על כך, וזמן קצר לאחר מכן הוגשה תלונה למשטרה. בהתחלה הכחיש אבו גאנם קשר מיני כלשהו עם המתלוננת.

לאחר שנערך ביניהם עימות, הוא הכחיש את המעשים. במהלך העימות יצאו שני חוקרי המשטרה והותירו את המתלוננת עם אבו גאנם לבדם. אבו גאנם פנה וביקש שתימנע מהריסת משפחתו, הוא הכחיש הכחשה מלאה כי שכב עמה ואמר לה שאם תעמוד בסיפורה, תהיה לה "פדיחה" גדולה. רק כשבתרגיל חקירה אמרה כי שמרה נייר טואלט עם זרעו עליה, התוודה כי קיים עמה יחסי מין. לאחר דברים אלו, המתלוננת ואחותה שהו במעון בצפון הארץ, ביוזמת המשטרה ושירותי הרווחה, מחשש שייפגעו משום ששכבו עם גבר שאינו בעלן - מעשה שנחשב ל"ניאוף" לפי האסלאם.

בבית המשפט העידה המתלוננת כי היא מכירה את אבו גאנם מאז גיל 11, אז פגשה אותו ביום הראשון בכיתה ז' כנהג הסעות. לדבריה, לאחר שנשארה אחרונה באוטובוס ההסעות, אמר לה אבו גאנם שהוא רוצה לבדוק דבר מה והתיז משהו על פניה. היא לא הרגישה דבר, וכשהתעוררה מצאה את עצמה בכיסא האחורי של האוטובוס, כשהיא ואבו גאנם ללא בגדים וברצפת האוטובוס היה דם. לאחר שהתחילה לבכות, סיפר לה אבו גאנם שאין לה ממה לפחד ושלא תספר לאיש. אם תעשה זאת, אמר לה, משפחתה תרצח אותה והוא יעשה לאחיותיה מה שעשה לה.

במהלך עדותה הראשית, הוקרנו בפני המתלוננת סרטי וידאו שהיא צילמה בעצמה. לדבריה, אבו גאנם נתן לה מצלמה, הורה לה לצלם את עצמה בעירום ובבגדים וגם לצלם את אחותה ואחיה. היא סיפרה כי היא נאלצה לעשות זאת בשל איומיו. בחקירה הנגדית שניהל עורך דינו של אבו גאנם, אריאל עטרי, העידה המתלוננת ואמרה שלא אהבה את אבו גאנם וכי לא היה שום דבר שקירב אותה אליו. לטענתו, היא הכחישה שהיא כתבה לו שהיא אוהבת אותו וכי היחסים ביניהם היו פעמים רבות ביוזמתה.

כאשר אבו גאנם הטיח בה כי עשרה ימים לפני הגשת התלונה היא כתבה לו שהיא מתגעגעת אליו, היא הכחישה. כאשר נחשף בבית המשפט כי היא צילמה את החזה של אחותה הקטנה על אף שאבו גאנם מעולם לא חייב אותה, היא פרצה בבכי באולם בית המשפט, התנפלה עליו והרביצה לו עם בקבוק מים. לאחר מכן, היא נשכבה על ספסל באולם ובכתה. בעקבות זאת, הוחלט כי היא הדיסקים והתמונות לא יוצגו יותר לפניה במסגרת החקירה.

אבו גאנם טען כי הוא והמתלוננת היו מדברים בטלפון ונפגשים בכל יום, וכי אמרה לו שהיא אוהבת אותו

אבו גאנם טען כי היא זו שנתנה לו את התמונות של אחיה ושל אחותה. לדבריו, לאחר שראה זאת, היא אמרה: "אהובי, אל תעשה לי פדיחה". לטענתו, זה היה הבסיס ליחסיהם. הוא סיפר כי מאותו יום היא כינתה אותו "אהובי", "נשמתי", הביאה לו שוקולד, התחילה ללטפו, להחזיק את ידיו וללחוש באוזנו כי היא אוהבת אותו - והוא נענה לה. הוא אמר כי הם היו מדברים בטלפון ונפגשים בכל יום, וכי בניגוד לטענתה - הקשר התחיל לאחר שהייתה בת 15 ונמשך שנתיים בלבד.

בית המשפט קבע כי "מגרסת המתלוננת עולים בעיות וקשיים. הפרשה נחשפה שלא ביוזמתה של המתלוננת, שהכחישה תחילה, וכאשר הודתה, הבינו השתיים, האם והבת, כי מרגע זה נתונה המתלוננת בסכנה עקב חשש לפגיעה בכבוד המשפחה. מצוקת האם הייתה גדולה ופחדיה ממשיים. נערה ממשפחה מוסלמית מסורתית המקיימת יחסי מין מחוץ לנישואים פוגעת בכבוד המשפחה ועשויה להיענש בחומרה יתרה, אך אם נאנסה ומעשי המין נעשו שלא ברצונה, בדרך כלל לא תיענש".

עם זאת, ציינו השופטים כי גם גרסתו של אבו גאנם הייתה בעייתית, מאחר שבאמרותיו הראשונות התכחש לחלוטין לקשר ואמר זאת בביטחון ובבוטות. השופטים קבעו כי מעבר לעדות המתלוננת, לא הובאה בפניהם כל ראיה לכך שהקשר התחיל כשהייתה בת 11, ולכן הם אינם יכולים לקבל טענה זו ללא אף תמיכה חיצונית. כמו כן, הם ציינו כי אמנם המתלוננת טענה שתמיד התנגדה, תמיד סירבה, תמיד אוימה - אך שורה של תמיהות ובעיות בגרסתה מעלים ספק סביר.

לכן, קבע בית המשפט, "לא נוכל לקבל את גרסתה כמות שהיא, ולקבוע כי המגע המיני היה בכפייה... התנהגותו של אבו-גאנם ראויה לגינוי והוא אינו אדם מוסרי. כנהג הסעות מבוגר יצר קשר עם נערה שגילה פחות מגיל 16. למרות שהסיע גם את אחיותיה והכיר את אמה, לא היסס ליצור איתה קשר מיני, אינטנסיבי, שנמשך כשנתיים, קיימו יחסי מין באוטובוס, בביתו, בביתה, דאג לצילומים, שמר אותם, התכתב איתה בפייסבוק, ביצע בה מין אוראלי, מין אנאלי. אבו גאנם הרבה לכזב ולשקר הן במשטרה והן בבית המשפט, אולם אין די בשקריו ובהתנהגותו השלילית והלא מוסרית כדי להסיר את הספקות העולים מראיות התביעה, ואין בידינו לקבוע למעלה מספק סביר כי כל המגעים הללו היו שלא בהסכמתה החופשית. מכאן שלא הוכחו עבירות המין, אך הוכחה העבירה של הדחה בעדות, שכן אבו גאנם ביקש מהמתלוננת שתחזור בה ותכחיש כליל את הקשר המיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully