וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלטות שחושפות: כך התחזה עו"ד לפסיכולוגית – ותקף מינית כמטופל

21.4.2016 / 16:15

בהקלטות, שנחשפות בעקבות פניית וואלה! NEWS לבית המשפט, עולה כי עו"ד אילן אשד, שהורשע באינוס במרמה, פנה למטפלות והציע להן "מטופל" שאליו התחזה. ההקלטה שהעביר כדי לזכות את עצמו - הביאה להרשעתו. האזינו

צילום תמונה: מוטי קמחי, הארץ; עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בתל אביב צפוי לגזור בקרוב את עונשו של עו"ד אילן אשד, תושב ראשון לציון בן 59 שהורשע לאחרונה בעבירות של אינוס במרמה ועבירות מין נוספות. בהליך מקביל שהתנהל נגדו בבית משפט השלום בעיר על עבירות מין קלות יותר, נגזרו עליו שלוש שנות מאסר. אשד עבד לפי שיטה שנחשפה בהקלטה שהוצגה בבית המשפט. הוא התחזה לפסיכולוגית והציע לנשים צעירות עבודה בתור מטפלות לאדם שעבר התעללות מינית בילדותו. לאחר מכן, הוא התחזה למטופל עצמו וביקש טיפולים הדורשים מגע מיני.

מההקלטות שקיים עם צעירות והגיעו לידי וואלה! NEWS בעקבות פנייה לבית המשפט, עולה כי אשד נהג לפנות בטלפון לנשים שפרסמו באינטרנט מודעות להצעת שיעורים פרטיים או למתן טיפולים אלטרנטיביים והציג את עצמו בפניהן כ"נעמה", פסיכולוגית או פסיכותרפיסטית. הוא הציע להן לטפל "טיפול ייחודי" בנפגע פוסט טראומה בשם "ליאור" - שגם אותו, בפועל, גילם אשד עצמו. "נעמה" סיפרה לאותן נשים ש"ליאור" עבר התעללות מינית בילדותו, שכתוצאה ממנה הוא סובל מטראומה.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של מוחמד אבו חדיר: "ראינו רק חלקים מהשחזור, זה קשה מדי
מתנחל משילה תבע בעלות על קרקע פלסטינית - ויפצה את בעליה
"הבריחו בשר מחו"ל ושיווקו אותו בישראל ללא פיקוח תברואתי"

אילן אשד בית משפט השלום בתל אביב 2007. מוטי קמחי, הארץ
עשרות מתלוננות נפלו בפח. אשד בבית משפט השלום בתל אביב ב-2007/הארץ, מוטי קמחי

על מנת לסייע ל"ליאור", נאמר, יש לטפל בו בשיטה ייחודית, המבוססת על שיטה טיפולית שנקראת "הצפה", ובמסגרתה על המטפלת לגרום ל"ליאור" לחוות מחדש את טראומות הילדות שלו, על ידי ביצוע המעשים המיניים שנעשו בו בעבר. זאת, לאחר שהמטפלת תביא אותו למצב של מעין "טראנס" היפנוטי. לאותן נשים נאמר כי "ליאור" אינו מודע לנעשה במהלך ה"טראנס", וכי כשיתעורר לא יזכור דבר, אך יחוש שיפור בתחושותיו.

בנוסף, הוסבר לנשים הללו כיצד יש לגרום ל"ליאור" להיכנס לאותו טראנס וסופר להן על מטפלת קודמת, בשם "קארן", שטיפלה ב"ליאור" בהצלחה יתרה, מאחר שהייתה יצירתית ונועזת, ושחזרה עמו חלק מהמעשים המיניים שבוצעו בו. חלק מהנשים הסכימו להיפגש עמו, אך חלק מאלו שהסכימו לא רצו "לטפל" בו באופן שהתבקש. שתיים נפגשו עמו ועשו מעשים כאלה ואחרים, במסגרת ה"טיפול".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"הדבר היחיד שגורם לו להרגיש טוב זה רק משהו בכיוון המיני"

במקרים החמורים התקשר אשד והציג את עצמו כד"ר לוין או כד"ר קים, פסיכולוגית קוגניטיבית ובמקרים אחרים כפסיכיאטרית. בשיחותיו עם המתלוננות, שטחה בפניהן "הדוקטור" את היכרותה רבת השנים עם אדם בשם אילן או אייל, בן 31 לערך, אוטיסט או אדם לקוי הזקוק לעזרה טיפולית. "הדוקטור" סיפרה למתלוננות את סיפור חייו הקשה של האוטיסט, שכלל בין היתר ילדות חשוכת הורים שנהרגו בתאונת מטוס וחיים בקיבוץ, שבמסגרתם עבר התעללות מינית קשה על ידי כמה נשים שהטביעה את חותמה על אישיותו וגרמה לו לטראומה.

"הדוקטור" סיפרה למתלוננות גם על הונה הרב של משפחתו של האוטיסט, על סבו שחי בטירה באיטליה ועל כך שהמטפלות שטיפלו באוטיסט בעבר הרוויחו כסף רב ואף נפתחו בפניהן שערים לעולם העסקי. התשלום ההתחלתי שהובטח עבור שעת טיפול היה 120 שקלים. "הדוקטור" הבהירה שהאוטיסט זקוק לטיפול אינטנסיבי ושיש להשקיע מספר שעות רב בכל פגישה. בשיחות טלפוניות שקיימה "הדוקטור" עם המתלוננות, לאחר הפגישות עם האוטיסט, הנחתה אותן "הדוקטור" מה עליהן לעשות, על מנת לשפר את תוצאת הטיפול.

"הדוקטור" הסבירה למתלוננות שעליהן לבצע באוטיסט מעשים מיניים ולאפשר לו לבצע בהן מעשים מיניים מסוגים שונים

היא הסבירה למתלוננות שעליהן לבצע באוטיסט מעשים מיניים ולאפשר לו לבצע בהן מעשים מיניים מסוגים שונים, כולל לגרום לו לחוות כאב על ידי טפטוף שעווה חמה על פי-הטבעת, וכל זאת בהציגה מצג שווא, על פיו מעשים אלה יאפשרו לאוטיסט להשתחרר מהטראומות בעברו. "הדוקטור" נהגה לנזוף ולגעור במתלוננות שלא הסכימו לשתף פעולה עם הכוונתה וניסתה לפתותן באמצעות הבטחה להעלאת שכרן ולבונוסים עתידיים להם יזכו.

הקלטה שהגיש אשד עצמו לבית המשפט והותרה לפרסום לבקשת וואלה! NEWS, חיזקה, כך לטענת השופטת מיכל ברק-נבו מבית משפט השלום, דווקא את גרסת המתלוננות. בהקלטה נשמעת אחת המתלוננת מדברת עם "נעמה" (אשד המתחזה לאשה) ושואלת מדוע הוא מנסה ללכת לכיוון המיני. כששאלה המתלוננת פרטים על "נעמה", טען אשד כי אינו שומע וניתק את השיחה.

"אפשר כמה שאלות?", אמרה המתלוננת ל"נעמה", הלא היא אשד עצמו, המדבר בקול של אישה, כפי שניתן לשמוע בהקלטה.

אשד ("נעמה"): "כן, בשמחה".

מתלוננת: "אני אגיד לך מה, אני פשוט נפגשתי פעמיים עם ליאור, אני מרגישה שאני... כאילו הדבר היחיד שגורם לו להרגיש יותר טוב זה רק משהו בכיוון המיני יותר. יכול להיות בגלל הטראומה שהוא עבר".

אשד ("נעמה"): "כן, בהחלט. טראומה גם כן חלק מהעניין הזה. הטראומה שהוא עבר היא מינית בעצם, כלומר זה לא משהו שכאילו הרביצו לו מכות בשוק או תאונת דרכים שהייתה או משהו כזה. הטראומה שלו, המבנית, היא כן מינית וממנה הוא מתרחק. עכשיו, יכול להיות שהנוכחות שלך כבחורה או כאישה או כמשהו כזה... כשהוא נמצא בפרונט לייט הוא די מסויג".

מתלוננת: "יש איזה משהו על הנושא הזה באינטרנט?"

אשד ("נעמה"): "אה, כן, אני חושבת שיש על נושא של טיפולי הצפה, ופלודינג תרפי, טיפולי הצפה ויש גם עניין של פסיכודרמה או משהו בסגנון... יש המון וריאנטים לזה. יש מלא חומר, אני לא יכולה לכוון אותך כרגע באופן ספציפי אליו כי זה פרטני באמת, אבל העניין שלו - טרנס שהוא נמצא בו - יש כמה דברים בהחלט, אבל זה לא משהו, למה את צריכה להיכנס לזה מקצועית?"

מתלוננת: "אני אגיד לך למה, כי אני מרגישה שבלי ידע זה פשוט לא עוזר. כי הדבר היחיד שגורם לו להרגיש טוב זה רק משהו בכיוון הזה ואני לא מעוניינת ללכת לכיוון הזה, אז אני מנסה כאילו בגלל שאין לי את הידע והרקע המקצועי אז אני מנסה ככה להתעמק קצת".

אשד ("נעמה"): "הבנתי, תראי אז את יכולה ללכת לכיוון אחר, של מוזיקה או משהו בסגנון. מעבר לזה מכיוון שזה מקצועי ואת לא נדרשת לעניין מקצועי, ואני לא יכולה להדריך אותך בשום דבר או לכוון אותך, אז זה מה שיש. הבנתי שהוא די נינוח אצלך בקטע של השיחה והכול, כשהוא אמר לי לפני כמה ימים, אז אני שמחה שבאמת כבר עברתם פעם שנייה בכל הטיפול, יפה מאוד. בסדר תשמעי זה הגבול, אין מעבר לזה, ותנסי כמה שאפשר. אני מאמינה שתוכלי להסתדר עם המעט שיש אצלך".

מתלוננת: "הבנתי שאת ובעלך משהו בתחום הזה שיש לכם איזשהו..."

אשד ("נעמה"): "הלו?"

מתלוננת: "כן".

אשד ("נעמה"): "הלו? טוב, אני שומעת בקושי בנושא. תשמעי אני אגיד לך בכל מקרה שתהיה לכם שנה נעימה וכל טוב. אני לא שומעת שום דבר".

(ניתוק)

אולם מעצרים, בית משפט מחוזי תל אביב. אבי כהן
"מדובר בראיה חזקה ביותר". בית המשפט בתל אביב/אבי כהן
"ההקלטה שהקליט הנאשם את ג"ש בשיחתו עמה בכובעו כ'נעמה' מחזקת את גרסתה של המתלוננת בצורה משמעותית"

עשרות מתלוננות נפלו בפח של אשד. המתלוננת בהקלטה שהעידה בבית המשפט כלל לא ידעה שאשד הקליט אותה. הוא זה שהגיש לבסוף את ההקלטה לבית המשפט כי חשב שממנה עולה כי לא הכריח את המתלוננות לעשות דבר. "ההקלטה שהקליט הנאשם את ג"ש בשיחתו עמה בכובעו כ'נעמה' מחזקת את גרסתה של המתלוננת בצורה משמעותית במספר נקודות", הסבירה השופטת ברק-נבו. "היא מלמדת שאכן, הנאשם בכובעו כ'נעמה' דיבר בקול גבוה יותר מקולו הרגיל, דיבורו היה שוטף ורהוט, ההקלטה מלמדת שהמתלוננת אכן אמרה ל'נעמה' שלאחר פגישותיה עם 'ליאור', היא מתרשמת שהדבר היחיד שגורם לו להרגיש יותר טוב, זה רק משהו שזה בכיוון המיני יותר".

השופטת ברק-נבו הוסיפה כי "מהשיחה עולה ש'נעמה' אכן אמרה לה שהטראומה ש'ליאור' עבר היא מינית, וממנה הוא מתרחק. ההקלטה מלמדת שהמתלוננת ביקשה מנעמה להפנות אותה לחומר באינטרנט שתוכל לקרוא על הבעיה שממנה סובל 'ליאור'. 'נעמה' שאלה אותה למה היא צריכה להיכנס לזה מקצועית, והמתלוננת השיבה ש'בלי ידע זה פשוט לא עוזר. כי הדבר היחיד שגורם לו להרגיש טוב זה רק משהו בכיוון הזה ואני לא מעוניינת ללכת לכיוון הזה'. נעמה השיבה לה שהיא לא יכולה להדריך אותה בשום דבר, ו'אם יש יותר וצריך מקצועי, אז ברור שהיה הולך למקצועי אבל זה לא העניין המקצועי'.

"מהשיחה גם עולה שברגע שהמתלוננת ניסתה לשאול את 'נעמה' עליה ועל בעלה ועל תחום עיסוקם, 'נעמה' טענה שאינה שומעת והובילה לסיום השיחה בשל כך שאינה שומעת כלום. מדובר בראיה חזקה ביותר, התומכת בעדותה של המתלוננת בנקודות חשובות, וכך, ביתר שאת, כאשר מדובר בשיחה שהוקלטה בידיעת הנאשם, בלא ידיעתה של המתלוננת, וגם כאשר המתלוננת העידה בבית המשפט לא ידעה כלל שיש הקלטה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully