וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן מזכ"ל חיזבאללה: "ישראל מאמנת עשרות קצינים סעודים"

בדברים שפורסמו בסוכנות הידיעות הרשמית של לבנון, התייחס נעים קאסם לשיתוף הפעולה בין ירושלים לריאד, וטען כי ישראל אחראית להכרה בארגונו ארגון טרור על ידי מדינות המפרץ והליגה הערבית

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(נתניהו בדאבוס: "מדיניות אירופה כלפי ישראל צריכה לשקף את זו של מדינות ערב")

"ישראל מאמנת עשרות קצינים של צבא ערב הסעודית" – כך אמר אמש (ראשון) סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם לסוכנות הידיעות הממלכתית של לבנון. קאסם התייחס לשיתוף הפעולה הפומבי והחסוי בין שתי המדינות, שלדבריו כולל פגישות רבות בין בכירים סעודים וישראלים, וטען כי חלקים ממנו פורסמו בכלי התקשורת.

בכיר חיזבאללה התייחס בדבריו גם להחלטת הליגה הערבית להכיר בחיזבאללה ארגון טרור, לאחר צעד דומה מצד מועצת מדינות המפרץ. לטענתו של קאסם, "הגדרת חיזבאללה ארגון טרור היא הגדרה ישראלית". הוא אף טען כי "הציונים" אחראים לקידום ההחלטה, דרך הסעודים.

עוד בוואלה! NEWS:
מפגש פומבי חריג: עמידרור יקיים פאנל ביטחוני עם בכיר סעודי לשעבר
תגובה לציר הרשע: הרווח של ישראל מהעברת האיים בים סוף
חצי מהצעירים במדינות ערב: דאעש הוא האיום הגדול ביותר לאזור

נעים קאסם – סגנו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. ביירות, אפריל 2014. רויטרס
"הגדרת חיזבאללה ארגון טרור היא הגדרה ישראלית". קאסם/רויטרס

דיווח זה מצטרף לדיווחים ולרמיזות על שיתוף פעולה חשאי בין שתי המדינות, שהידקו את יחסיהן לנוכח התחזקותה של איראן והאיום הנשקף מצד ארגוני טרור במזרח התיכון. אתמול דווח כי אלוף (במיל') יעקב עמידרור ישתתף בפאנל משותף לנסיך הסעודי תורכי אל-פייסל שיתקיים בחודש הבא בוושינגטון בירת ארצות הברית.

עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, ואל-פייסל, לשעבר ראש המודיעין של הממלכה, יקיימו דיון פומבי מול הקהל בכנס של מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון (WINEP) שייפתח בחודש הבא ב-5 במאי תחת הכותרת "שלום וביטחון במזרח התיכון". אל-פייסל כיהן בתפקידו 24 שנים והיה מבין יוזמי יוזמת השלום הערבית, שקראה להקמת מדינה פלסטינית בתמורה להכרה בישראל ולנורמליזציה עמה. הוא היה בעבר גם שגריר הממלכה בארצות הברית ובבריטניה, אך כיום הוא אינו נושא תפקיד רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully