וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרדיפה נמשכת: טורקיה עצרה עיתונאית הולנדית שביקרה את ארדואן

24.4.2016 / 15:30

אברו עומאר, שמוצאה מטורקיה, נעצרה בזמן ששהתה בחופשה במדינה. זאת לאחר שכינתה את הנשיא "דיקטטור" בטור שבו יצאה נגד קריאת אנקרה לטורקים בהולנד לדווח על מי ש"מעליב" את ארדואן

עריכה: אביב אירגז

עיתונאית הולנדית נעצרה על ידי משטרת טורקיה שבוע לאחר שכתבה טור שפורסם בארצה ובו ביקרה את הנשיא רג'פ טייפ ארדואן – כך אישר היום (ראשון) משרד החוץ באמסטרדם. זאת כשבוע לאחר שבגרמניה נפתח הליך משפטי נגד קומיקאי שלעג לו.

אברו עומאר, שמוצאה מטורקיה וידועה בביקורתה העזה כלפי ארדואן, נעצרה במהלך הלילה על ידי המשטרה בזמן ששהתה במדינה לרגל חופשה. "אנחנו מודעים לכך ואנחנו עוקבים אחרי המצב מקרוב. אנחנו בקשר עמה", מסר דובר משרד החוץ, שלא מסר פרטים נוספים.

בשבוע שעבר היא כתבה טור בעיתון החינמי "מטרו" ובו תקפה נציג טורקיה בהולנד שקרה לכל הטורקים במדינה לדווח על עלבונות שהושמעו נגד ארדואן. הבקשה שלו זכתה לגינויים נרחבים, כולל מצדו של ראש הממשלה מארק רוטה, ולאחר מכן היא בוטלה. עומאר כינתה את נשיא טורקיה "דיקטטור". היא כתבה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה במהלך הלילה: המשטרה נמצאת מחוץ לדלת. אני לא צוחקת". מאוחר יותר היא כתבה שהיא נלקחה לתחנת משטרה בקוסדסי, עיירת נופש לחוף הים האגאי.

משרד המשפטים באנקרה דיווח בחודש שעבר כי התביעה במדינה פתחה יותר מ-1,800 תיקים נגד אנשים שהעליבו את ארדואן מאז התמנה לנשיא ב-2014. בין אלו שהועמדו לדין בגין עבירות אלו נמצאים עיתונאים, מאיירים, אנשי אקדמיה וגם תלמידי בית ספר. הנשיא, מצדו, טוען כי הוא מוכן לקבל ביקורת, אך לא עלבונות.

לקריאה נוספת בנושא
מכה לארדואן: בוטלה הרשעת מאות בכירים בתכנון הפיכה נגדו
גרמניה: הממשלה אישרה העמדה לדין של קומיקאי שהעליב את ארדואן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אפריל 2016. AP
לא אוהב ביקורת. נשיא טורקיה ארדואן, החודש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully