וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תכנס ועידה בינלאומית לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני בסוף מאי

שר החוץ ז'אן-מארק איירו הסביר כי הוועידה, בהשתתפות עשרות מדינות, תיערך על בסיס יוזמת השלום של הליגה הערבית. "אני לא תמים, אבל האפשרות האחרת היא תבוסתנות, ואני מסרב לקבל זאת", אמר

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: טל רזניק

(הפלסטינים בירכו על היוזמה הצרפתית, שנדחתה בישראל: "מהווה תמריץ לא להתפשר")

משרד החוץ הצרפתי יכנס ועידת שלום בינלאומית בפריז ב-30 במאי, במטרה להתניע את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים עד סוף השנה – כך אמר היום (חמישי) שר החוץ ז'אן-מארק איירו, בריאיון לעיתונים "ליברסיון" הצרפתי, "וול סטריט ג'ורנל" האמריקני, "אל-קודס אל-ערבי" ו"הארץ". מדובר בניסיון המשמעותי ביותר לחדש את המשא ומתן בין הצדדים מאז כישלון המגעים בתיווך אמריקני באפריל 2014.

"אין פתרון אחר לסכסוך מלבד פתרון שתי המדינות, הישראלים והפלסטינים יחיו זה לצד זה בשלום ובביטחון, עם ירושלים כעיר בירה משותפת", אמר איירו. "שני הצדדים מפולגים יותר מתמיד. אני לא תמים, אבל אני פועל באמונה שלמה. אין דרך אחרת. האפשרות האחרת היא תבוסתנות, ואני מסרב לקבל זאת".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: היו בעיות בתיאום הביטחוני עם רוסיה, אבל הן נפתרו
נתניהו לפוטין: הגולן הוא קו אדום - וחייב להישאר בשליטתנו
סטודנט בהרווארד לציפי לבני: "איך ייתכן שאת כל כך מסריחה?"

שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו. רויטרס
"אין פתרון אחר לסכסוך מלבד פתרון שתי המדינות". איירו, הנשיא הולנד והשר לשעבר פביוס/רויטרס

פייר וימון, השליח הצרפתי המיוחד לתהליך השלום במזרח התיכון, פרסם מוקדם יותר החודש דוח בנוגע ליוזמה, לאחר פגישות בנוגע אליה עם גורמים בעולם הערבי, בישראל, בארצות הברית, ברוסיה ובמדינות נוספות. ההצעה הצרפתית נועדה לקדם שיחות ישירות בקיץ. הפגישה הקרובה בסוף החודש הבא תיפתח על בסיס יוזמת השלום הסעודית, שאומצה על ידי הליגה הערבית בשנת 2002, אולם לא זכתה להתייחסות מצד ישראל.

נציגי הקוורטט – ארצות הברית, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם – ישתתפו בפגישה, כמו גם נציגות הליגה הערבית ומועצת הביטחון של האו"ם, כמו גם 20 מדינות נוספות. "אנחנו מברכים על כך ומצפים לסייע", מסר שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי בעת ביקור במטה האו"ם בניו יורק, בתגובה להכרזה הצרפתית.

שר החוץ הפלסטיני ריאד מאלכי בבית הדין הפלילי הבינלאומי – האג, 5 באוגוסט 2014. רויטרס
"אנחנו מברכים על כך ומצפים לסייע". אל-מאלכי/רויטרס

בשנה שעברה, צרפת לא הצליחה להשיג תמיכה בקרב מדינות מועצת הביטחון של האו"ם להצעת החלטה, שתקבע תנאים קבועים מראש ולוח זמנים לשיחות השלום בין ישראל לפלסטינים. מאז רוככה עמדתו של שר החוץ לשעבר לורן פביוס, שהוחלף לאחרונה בידי איירו, שטען כי פריז תכיר בפלסטין באופן אוטומטי, אם המגעים ייכשלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully