וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צובר עוד סמכויות: נשיא סין מונה למפקד העליון של הצבא

שי ג'ינפינג, שמטפח סביבו פולחן אישיות, לקח על עצמו גם את תפקיד המפקד של מרכז פיקוד המבצעים המשולב. זאת ברקע המתיחות בין סין הדרומי. "על הצבא להיות נאמן לחלוטין ולהיות מסוגל לנצח מלחמות"

נשיא סין שי ג'ינפינג בסיור במרכז פיקוד המבצעים המשולב של הצבא, 20 באפריל 2016. AP
צובר עוד סמכויות. נשיא סין שי בסיור, אתמול/AP

נשיא סין שי ג'ינפינג נטל היום (רביעי) תפקיד צבאי נוסף כחלק מניסיונו להשיג שליטה גדולה יותר על הכוחות המזוינים במדינה. עתה שי מוגדר גם המפקד העליון של מרכז פיקוד המבצעים המשולב שבמטה הכללי. הטלוויזיה הממלכתית תיעדה את ביקורו במרכז כשהוא לובש מדי צבא.

בשנים האחרונות, סין נוקטת מדיניות חוץ אגרסיבית יותר, בעיקר ברקע תביעותיה הטריטוריאליות בים סין הדרומי. שי משמש כבר מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית ויו"ר הנציבות הצבאית המרכזית, שמפקחת על הצבא. הוא צבר סמכויות רבות מאז עלה לשלטון ב-2013 ואף החל להיווצר פולחן אישיות סביבו.

במהלך ביקורו במרכז הפיקוד, ששודר ארוכות בטלוויזיה הממלכתית, נשיא סין הדגיש כי על הצבא להיות "נאמן לחלוטין" ו"ולהיות מסוגל לנצח מלחמות". לפי ההערכות, הופעתו במדי צבא הן ניסיון לשדר עוצמה ליריבותיה של בייג'ינג. המדינה הקומוניסטית נמצאת במחלוקת עמוקה עם שכנותיה סביב ים סין הדרומי, נתיב השיט החשוב שאת רובו היא דורשת לעצמה.

לקריאה נוספת בנושא
סין: בית משפט דן לראשונה בנישואים חד-מיינים - ודחה הכרה בהם
בצל החשש מהתחזקותה, אובמה מנסה לגבש חזית תקיפה נגד סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully