וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעומק 14 מטר: נחשפה מנהרת הסמים הארוכה ביותר בין מקסיקו לארה"ב

22.4.2016 / 0:06

סוכנים פדרלים איתרו את פתחו של המעבר התת-קרקעי, שאורכו כ-800 מטר, במתחם תעשייתי בסן דייגו שבקליפורניה. במנהרה, שמוצאה בעיירה טיחואנה, הוחרמה גם כמות חסרת תקדים של סמים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

סוכנים פדרלים חשפו מנהרה להברחת סמים ממקסיקו לארצות הברית, הארוכה ביותר עד כה שהתגלתה בין שתי המדינות- כך נמסר שלשום (רביעי) מהרשויות. המנהרה עברה בין עיירת הגבול טיחואנה לבין סן דייגו, שבמדינת קליפורניה. במהלך הפשיטה הוחרמו כמה טונות של קוקאין ושל מריחואנה ושישה בני אדם נעצרו. הרשויות חסמו השבוע את המנהרה, המעבר התת-קרקעי ה-13 שאותר בגבול קליפורניה ומקסיקו מאז 2006.

חשיפת המנהרה, שאורכה כ-800 מטר, הייתה אחת מהצרות ביותר שנחפרו באזור. היא גם הניבה החרמת סמים בכמות חסרת תקדים. "זאת כמות הקוקאין הגדולה ביותר שהוחרמה ממנהרה עד כה", אמרה לאורה דאפי, התובעת מטעם המחוז הדרומי של קליפורניה. בדומה למרבית המנהרות באזור, קצהה הצפוני הסתיים במרחב תעשייתי שבו עוברת מדי יום עשרות משאיות המעבירות סחורה חוקית בין שתי המדינות.

המנהרה, שעומקה היה 14 מטר, התחילה מפיר של מעילת בבית בטיחואנה והשתרעה עד לסן דייגו, שם היה פתח שהוסתר על ידי מתקן אשפה בגודל של משאית, שבו השתמשו המבריחים כדי להעביר את הסמים. "הם שמו את הסמים במתקן ואז הזיזו אותו למקום אחר כדי לפרוק אותו", הוסיפה דאפי. כל השישה נעצרו בחשד לעבירות של סחר בסמים.

עוד ידיעות מהעולם
מחליפה קידומת: המלכה אליזבת השנייה חוגגת יום הולדת 90
איראן תשלם 2 מיליארד דולר פיצויים על פיגוע נגד אמריקנים

(עדכון ראשון: 19:16)

מנהרה שנחפרה ממקסיקו לארצות הברית ואותרה בקליפורניה, 20 באפריל 2016. AP
13 מנהרות אותרו בקליפורניה מאז 2016/AP
מנהרה שנחפרה ממקסיקו לארצות הברית ואותרה בקליפורניה, 20 באפריל 2016. AP
מנהרה שנחפרה ממקסיקו לארצות הברית ואותרה בקליפורניה, 20 באפריל 2016/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully