וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תשלם 2 מיליארד דולר פיצויים על פיגוע נגד אמריקנים

21.4.2016 / 11:27

העליון בארה"ב דחה את ערעור הבנק המרכזי בטהראן על העברת פיצויים למשפחות הנפגעים במתקפה בביירות ב-1983, בה נהרגו 241 חיילים. הכספים יועברו מתוך הנכסים האיראניים המוקפאים בוושינגטון

בית המשפט העליון בארצות הברית קבע אתמול (רביעי) כי על איראן לשלם שני מיליארד דולרים למשפחות של אמריקנים שנהרגו בפיגוע הקטלני נגד חיילים אמריקנים בביירות ב-1983, שבתכנונו הואשמה טהראן. הכספים יועברו מתוך הנכסים האיראניים המוקפאים שנמצאים בידי וושינגטון.

הפסיקה, שהתקבלה ברוב של שישה מול שניים, קבעה כי הקונגרס לא פגע בהפרדת הרשויות כשהעביר חוק ב-2012 שהורה על תשלום הפיצויים מתוך הנכסים המוקפאים למשפחות הנפגעים שניצחו בתביעה בבית משפט פדרלי ב-2007. הבנק המרכזי של איראן ערער על הפסיקה של בית המשפט הפדרלי לערעורים של ניו יורק, אך הוא נדחה.

יותר מאלף בני משפחה של נפגעי מתקפת הטרור בביירות הגישו את התביעה נגד איראן. הם האשימו את טהראן בסיוע לחיזבאללה, שהוציא לפועל את פיצוץ משאית התופת בבסיס הנחתים בביירות, שבו נהרגו 241 חיילים. הם אף דרשו פיצויים על פיגועים אחרים, בהם פיצוץ משאית תופת בבסיס הצבאי בעיר חובאר שבערב הסעודית ב-1996. קרה פיי, עורכת דין שמייצגת חלק מהתובעים, אמרה כי תשלום הפיצויים צפוי להתרחש בתוך שלושה חודשים עד שנה, תלוי בהמלצות שהגיש השופט הפדרלי.

ההחלטה הגיעה בתקופה רגישה ביחסים בין ארצות הברית לאיראן, לאחר יישום הסכם הגרעין בחודש ינואר האחרון. הסנאטור הדמוקרטי בוב מננדז, שהוביל את החקיקה ב-2012, אמר כי מדובר "בניצחון הצדק שלו חיכינו זמן רב". ממשלו של ברק אובמה הגיש מסמכים לבית המשפט שגיבו את העותרים.

עוד ידיעות מהעולם
חיג'אב ליום אחד: היוזמה החברתית שעוררה סערה אצל הצרפתים

זירת הפיגוע בבסיס הנחתים האמריקנים בביירות, לבנון, 1983. AP
זירת הפיגוע בביירות ב-1983/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully