וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לממן את נזקי רעידת האדמה: עשירי אקוודור ישלמו מס מיוחד

21.4.2016 / 12:37

הנשיא קוראה הודיע כי מי שמחזיק בנכסים בשווי מיליון דולר ומעלה יצטרך לשלם קצת פחות מאחוז מהונם כדי לסייע למדינה שאיבדה 570 תושבים ברעש העז. הוא הזהיר: "זאת רק ההתחלה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא אקוודור רפאל קוראה הודיע הלילה (חמישי) כי יטיל מס מיוחד וחד-פעמי על עשירי המדינה כדי לסייע במאמצי השיקום מרעידת האדמה העזה. בנאום ששודר בטלוויזיה, הוסיף הנשיא כי הרעש בעוצמה של 7.8 דרגות גרם לנזקים בסך מיליארדי דולרים.

הנזקים יכבידו עוד יותר על המצב הכלכלי החמור ממילא של המדינה הדרום-אמריקנית, שסובלת מהצניחה במחירי הנפט. קרן המטבע הבינלאומית חזתה עוד לפני רעידת האדמה כי כלכלת אקוודור תתכווץ ב-4.5% השנה.

קוראה הזהיר את האומה מפני תקופת שיקום ארוכה והדגיש כי הנזק הכלכלי לא צריך ליפול רק על כתפיהן של הקהילות הגרות לאורך החוף המערבי של המדינה ונפגעו ברעש. "אני יודע שאנחנו נמצאים ברגע הקשה ביותר כבר עכשיו, אבל זאת רק ההתחלה", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
אקוודור: מניין ההרוגים עלה ל-350, נמשכים מאמצי החילוץ
"שמענו צרחות מההריסות": באקוודור מחפשים שורדים מרעידת האדמה

הריסות רעידת האדמה באקוודור. 20 באפריל 2016. AP
נשיא אקוודור הזהיר מתקופה קשה. הריסות מרעידת האדמה, הלילה/AP

הוא הודיע כי מס הצריכה יעלה מ-12% ל-14% בשנה הקרובה וכי תושבים שמחזיקים בנכסים בשווי של יותר ממיליון דולר יחויבו במס חד-פעמי ששווה ערך ל-0.9% מהונם. עובדים המרווחים יותר מאלף דולר לחודש יחויבו לשלם את הסכום שהם מרוויחים ליום ואילו אלו המרוויחים 5,000 דולר ומעלה ישלמו חמישה ימי עבודה לקופת המדינה.

נשיא אקוודור, שמשתמש בסמכויות המוקנות לו מתוקף מצב החירום שהוכרז ביום שבת לאחר רעידת האדמה, הוסיף כי גם מס החברות יעלה. לדבריו, הוא עשוי למכור חלק מכנסי המדינה וכי הוא ימשוך כ-600 מיליון דולר מכספי החירום שהעניקו למדינה הבנק העולמי ומוסדות פיננסיים בינלאומיים אחרים.

הגזרות הכלכליות מגיעות בזמן שממדי ההרס ממשיכים להיחשף. מסוק שטס בשמי האזור מוכה האסון תיעד בניינים שלמים שחרבו שדומה שהופצצו במלחמה. הממשלה מסרה אמש כי מניין ההרוגים עלה ל-570 איש וכי עוד 163 בני אדם מוגדרים נעדרים. מספר העקורים מבתיהם האמיר ל-23,500.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הריסות רעידת האדמה באקוודור. 20 באפריל 2016. AP
כ-570 איש נהרגו מרעידת האדמה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully