וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: מבצע הפיגוע בירושלים – פעיל הארגון מאזור בית לחם

יומיים אחרי הפיגוע בקו 12 של חברת "אגד" בבירה, פרסם חמאס הודעה לפיה המחבל הוא צעיר בן 19, תושב מחנה הפליטים עאידה. ההודעה פורסמה זמן קצר לאחר שהצעיר מת מפצעיו בבית החולים

צילום: מאצ'י הוף, דוברות מד"א, דוברות כבאות והצלה; עריכה: גדי וינסטוק

חמאס הכריז הערב (רביעי) כי מבצע הפיגוע בקו 12 של חברת "אגד" בירושלים ביום שני הוא פעיל הארגון, צעיר בן 19 תושב מחנה הפליטים עאידה שליד בית לחם, שאושפז בבית חולים בבירה במצב קשה. חמאס פרסם את ההודעה זמן קצר לאחר שהצעיר מת מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בעיר. בשל צו איסור פרסום לא ניתן לומר את שמו של הצעיר.

הצעיר החשוד כמחבל אושפז בעין כרם לאחר הפיגוע כשהוא סובל מפגיעה קשה בגפיים ומכוויות ומצבו לא יציב. הוא לא נשא עליו שום אמצעי זיהוי והצוות הרפואי לא הצליח לזהות אותו. למרות הודעת חמאס, במשטרה עדיין מנסים לברר אם מדובר במחבל שהפעיל את המטען ופוצץ את האוטובוס או בנוסע תמים שהמטען הונח בסמוך אליו.

לקריאה נוספת:
"היא צעקה - אימא כואב לי": אם שנפצעה עם בתה בפיגוע משחזרת
הערכה: המטען בירושלים התפוצץ מוקדם מהמתוכנן
תיעוד מתוך הלהבות: זירת הפיגוע בירושלים מנקודת המבט של כבאי

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
הצעיר החשוד כמחבל לא נשא אמצעי זיהוי. זירת הפיגוע בירושלים, שלשום/נועם מושקוביץ

הפיגוע התרחש ביום שני בשעות אחר הצהריים המאוחרות כשפיצוץ אירע באוטובוס ברחוב משה ברעם הסמוך לצומת פת שבירושלים. כתוצאה מהפיצוץ עלה באש אוטובוס נוסף וכלי רכב פרטי. חמישה פצועים עדיין מאושפזים בבית החולים שערי צדק. שני בני אדם שנפגעו באורח בינוני עברו ניתוח מוצלח, ומצב של שלושה פצועים קל, שסבלו מכוויות, טוב, והם נמצאים בשלבי שחרור מבית החולים. בבית החולים הדסה עין כרם נערה בת 16 מאושפזת במצב בינוני עד קשה, מונשמת ומורדמת. כמו כן, מאושפזים שם שלושה פצועים באורח בינוני ושניים קל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. ספק 500
צוותי כעבוי פועלם לכיבוי האוטובוסים שהתלקחו. ירושלים, שלשום/ספק 500

בארגונים השונים בירכו על המעשה. חמאס פרסם הודעה בטוויטר של הארגון, ובה נאמר כי מדובר ב"תגובה טבעית לפשעי ישראל, בפרט להוצאות להורג שהיא מבצעת בשטח, ולפגיעה במסגד אל-אקצא". הזרוע הצבאית של תנועת פתח, גדודי חללי אל-אקצא, פרסמה הודעה ובה נכתב: "מבצעי הפעולה נענו לקריאותינו לבצע פיגועי התאבדות כדרך היחידה להגיב על פשעיו של הכיבוש הישראלי".

גם בארגון הג'יהאד האסלאמי בירכו על הפיגוע. בהודעה מטעמו נמסר כי מדובר ב"מסר לכך שהאינתיפאדה נמשכת". עוד נכתב בהודעת הג'יהאד: "מודבר בהתפתחות משמעותית, שחשפה את השאננות של מערכת הביטחון הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully