וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי סירבה להשתתף בטקס יום השואה: "מוטיבציה להשפיל עם אחר"

20.4.2016 / 17:57

חברת הכנסת הודתה לקיבוץ יד מרדכי על ההזמנה לטקס הנעילה של יום הזיכרון, אך סירבה להגיע. "אין ללמד את לקחי השואה על ידי אימוץ מדיניות של סגר, עושק, גזל ורצח", נימקה

צילום: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

(ראיון עם ח"כ חנין זועבי לאחר סערת חוק ההשעיה)

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) סירבה היום (רביעי) להזמנה לעצרת הסיום של יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקיבוץ יד מרדכי בנימוק כי "אין ללמד את לקחי השואה על מנת להגביר את המוטיבציה להתכונן על ידי השפלת אחר ודיכויו". לדבריה, קיים "דמיון מבהיל בין המתרחש סביבנו לבין גרמניה של שנות ה-30", כתבה ח"כ זועבי בתגובה להזמנה. קבוצת "חבצלת" המארגנת את העצרת המרכזית ב-5 במאי, הזמינה את כלל 120 חברי הכנסת.

בתחילה, כתבה כי מדובר בכבוד גדול עבורה. "לפני הכול, ברצוני להדגיש שכבוד הוא לי לקחת חלק בציון טרגדיה אנושים שקיפחה את חייהם של מיליוני בני אדם, שהראתה עד כמה אפשר לצלול לעמקי הזוועה האנושית עד לגבול האבסורד ואובדן צלם האנוש", כתבה. "כבוד הוא לי לעמוד לזכר הקורבנות, אך חשוב לא פחות להתריע בפניכם על מה שקדם לשואה וסלל את הדרך אליה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"אני אמור לשכוח שאני ערבי?": ח"כ בהלול במתקפה חריפה על הרצוג
הרצוג: "רוצים שאעדיף את הפלסטינים?"; בנט: "לא שונאים ערבים"
"הימין גידל פסיכופטים": הסרטון הלוחמני של ח"כ מרגלית. צפו

חנין  זועבי חברת כנסת. ראובן קסטרו
"חשוב להתריע על מה שקדם לשואה וסלל את הדרך אליה". זועבי/ראובן קסטרו

לאחר מכן, כתבה כי היא מסרבת להגיע "מתוך ההבנה שהזיכרון שאתם מחיים אינו אותו זיכרון שהקורבנות היו לסמלו". לדבריה, "הלמידה מהשואה במדינה נעשית באופן סלקטיבי ואף מניפולטיבי". היא הוסיפה: "אין ללמד את לקחי השואה על ידי אימוץ מדיניות של סגר, עושק, גזל ורצח, הוצאות להורג ללא משפט, מעצרים ללא משפט, עינויים, צווי איסור פרסום, רדיפת מפגינים ופעילים פוליטיים. זה יהיה ניצול ציני, סלקטיבי, מעוות ובסופו של דבר, אנטי 'שואתי'.

"אין ללמד את לקחי השואה כאשר אינם מבחינים בדמיון המבהיל בין המתרחש היום סביבנו לבין מה שהתרחש בגרמניה בשנות ה-30'. הכיבוש המתמשך תוך גזלת הקרקעות, הריסת הבתים של הילידים, שלא היגרו למדינה, ושהיו פה לפני הקמתה. סלילת הכבישים לאדונים בלבד, מניעת הכניסה למקומות תפילה, וכן, גם שריפת מסגדים כנסיות ובתים. חוקים פאשיסטיים למיניהם.

'דווקא המפלצתיות החריגה של השואה היא זו יוצרת מעמד מיוחד ומחייב, ודווקא היא זו אשר מצריכה אותנו להציל אותה מכל ניצול וממניפולציות רגשניות שנעשות בשמה. והיא זו אשר מצריכה אותנו לא לשתוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עמי העולם עמדו מנגד כאשר נרצחו שישה מיליון. עמי העולם שתקו גם כאשר נחקקו חוקי נירנברג. עמי העולם שתקו כאשר שרפו בתים, בתי כנסת ועסקים בליל הבדולח, כאשר עצרו אנשים בשל היותם יהודים. ועל כן, השואה מחייבת אותנו לא לשתוק כאשר מחוקקים חוקים גזעניים, לא לשתוק כשאר מגרשים ילידים, לא לשתוק כאשר גוזלים את אדמתם ואת רכושם, לא לשתוק כאשר מפוצצים ומוחקים שכונות שלמות ומשפחות שלמות מעל פני האדמה. ולא לשתוק כאשר עוצרים פעילים פוליטיים במעצר מנהלי. היא מחייבת אותנו לצעוק בקול גדול. אך בצדו היהודי של המציאות שלנו, נשמע רק קול חלש והקול הפלסטיני מושתק".

איתמר שוויקה, מנכ"ל קבוצת חבצלת, מסר בתגובה: "העצרת היא עצרת א-פוליטית וזיכרון השואה חשוב לכל בני האדם ובני האנוש ללא שום הבדלי דת גזע ומין".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בטקס הנועל את אירועי יום השואה והגבורה בקיבוץ יד מרדכי שעמד השנה בסימן שבעים שנה לשחרור וסיום המלחמה, אפריל 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
טקס נעילת אירועי יום הזיכרון לשואה, 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully