וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למחבל הנורבגי: המדינה הכירה בפגיעה בזכויותיו בכלא

אנדרס ברינג בריוויק, שטבח בעשרות נערים ב-2011, תבע את המדינה בטענה כי היחס אליו מפר את אמנת זכויות אדם. בית המשפט פסק כי "יש ליישם זאת גם בטיפול בטרוריסטים". הוא יפוצה במאות אלפים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט בנורבגיה קבע היום (רביעי) כי זכויותיו הבסיסיות של אנדרס ברינג בריוויק, המחבל שרצח 77 בני אדם לפני כחמש שנים, הופרו במהלך מאסרו, לאחר שהורשע בטרור וברצח המוני. בית המשפט באוסלו פסק לטובת בריוויק וציין כי תנאי החזקתו נוגדים את אחד הסעיפים של האמנה האירופית לזכויות אדם, האוסר עם טיפול "בלתי-אנושי ומשפיל".

כמו כן, בית המשפט דחה את טענתו של בריוויק כי הממשלה הפרה את זכותו לפרטיות ולחיי משפחה. השופטת הלן אנדנס סקוליק מסרה בהחלטתה כי "האיסור על טיפול בלתי-אנושי ומשפיל מייצג ערך בסיסי בחברה דמוקרטית. יש ליישם זאת בכל מקרה – גם בטיפול בטרוריסטים וברוצחים". היא הורתה על המדינה לשלם את ההוצאות המשפטיות של בריוויק, על סך 331 אלף כתר (כ-150 אלף שקלים).

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל הנורבגי התלונן: "האוכל המחומם שמגישים לי גרוע מעינויים"
בפתח המשפט על החזקתו בבידוד: המחבל הנורבגי הצדיע במועל יד
המחבל הנורבגי: "הבידוד בכלא פוגע בזכויות האדם שלי"

רוצח ההמונים הנורבגי אנדרס ברינג בריוויק בדיון בתביעה שהגיש על תנאי כליאתו, 16 במרץ 2016. רויטרס
בית המשפט דחה את טענתו כי הממשלה הפרה את זכותו לפרטיות. בריוויק בבית המשפט, בחודש שעבר/רויטרס

בפיגוע הכפול בחודש יולי 2011, הוא טבח ב-69 נערים במחנה קיץ. המדינה טענה בתגובה לתביעתו כי הוא זוכה ליחס הומני, למרות חומרת פשעיו. במהלך אחד הדיונים בעניינו לפני כחודש, התלונן בריוויק על כך שהארוחות המוגשות לו מחוממות במכשיר מיקרו. זאת, לדבריו, "גרוע יותר מהטבעה", שיטת עינויים שבה עשתה שימוש בין היתר סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA). הנוכחים בדיון פרצו בצחוק למשמע דבריו של בריוויק.

באמצע חודש מרץ הוא התייצב לדיון הראשון בעניינו, בהופעתו הפומבית הראשונה מאז סיום משפטו בשנת 2012. בריוויק "בירך" את הנוכחים בבית המשפט ואת כלי התקשורת בהצדעה במועל יד. המדינה טענה כי הוא מקבל אופניי כושר, פלייסטיישן, כורסה מתכווננת וכי הוא השתתף בתחרות אפייה שהתקיימה בבית הכלא במהלך חג המולד. נציגי הממשלה הוסיפו כי הוא מקבל עיתונים, מגזינים, ספרים, פאזלים וכי הוא צופה בסרטים ומאזין למוסיקה. כמו כן, נמסר כי בריוויק סירב לשחק שחמט עם מתנדבים בבית הכלא או לשחק בנדי, סוג של משחק הוקי, עם הסוהרים במתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully