וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל הנורבגי התלונן: "האוכל המחומם שמגישים לי גרוע מעינויים"

16.3.2016 / 14:25

אנדרס ברינג בריוויק, איש הימין הקיצוני שרצח 77 בני אדם לפני כחמש שנים, המשיך לשטוח את תנאי הבידוד שבהם הוא מוחזק, כחלק מתביעתו על כך שזכויותיו מופרות. המדינה: "סירב לשחק הוקי עם הסוהרים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אנדרס ברינג בריוויק, המחבל הנורבגי שרצח 77 בני אדם לפני כחמש שנים, התלונן היום (רביעי) בהמשך הדיון בבית משפט על תנאי החזקתו בידוד על כך שהארוחות המוגשות לו מחוממות במיקרו גל. זאת, לדבריו, "גרוע יותר מהטבעה", שיטת עינויים שבה עשתה שימוש בין היתר סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA). הנוכחים בדיון פרצו בצחוק למשמע דבריו של בריוויק, שטוען שהמדינה הסקנדינבית מפרה את זכויותיו.

בפיגוע הכפול בחודש יולי 2011, הוא טבח ב-69 נערים במחנה קיץ. אתמול הוא התייצב לדיון הראשון בעניינו, בהופעתו הפומבית הראשונה מאז סיום משפטו בשנת 2012. בריוויק "בירך" את הנוכחים בבית המשפט ואת כלי התקשורת בהצדעה במועל יד. היום, ביום השני מתוך ארבעת הימים שבהם יתקיים השימוע שלו, הוא לא חזר על המחווה הנאצית. ואולם, הוא הודה כי תומך בנאציזם מאז שהיה צעיר. "הקדשתי את עצמי לנציונל-סוציאליזם מאז שהייתי בן 12. קראתי את המיין קמפף (ספרו של אדולף היטלר) כשהייתי בן 14, אבל בחרתי להסתיר זאת", סיפר.

המדינה, מנגד, טענה כי הוא מקבל אופניי כושר, פלייסטיישן, כורסה מתכווננת וכי הוא השתתף בתחרות אפייה שהתקיימה בבית הכלא במהלך חג המולד. נציגי הממשלה הוסיפו כי הוא מקבל עיתונים, מגזינים, ספרים, פאזלים וכי הוא צופה בסרטים ומאזין למוסיקה. אתמול גרסה המדינה כי בריוויק סירב לשחק שחמט עם מתנדבים בבית הכלא או לשחק בנדי, סוג של משחק הוקי, עם הסוהרים במתקן.

לקריאה נוספת בנושא
בפתח המשפט על החזקתו בבידוד: המחבל הנורבגי הצדיע במועל יד
המחבל הנורבגי: "הבידוד בכלא פוגע בזכויות האדם שלי"

רוצח ההמונים הנורבגי אנדרס ברינג בריוויק בדיון בתביעה שהגיש על תנאי כליאתו, 16 במרץ 2016. רויטרס
אנדרס ברינג בריוויק בבית המשפט, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully