וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד בעוקץ היהלומים: "הודה שמכר את הסחורה והעלים הכסף"

20.4.2016 / 14:25

חנן אברמוביץ', החשוד שהונה 12 סוחרי יהלומים ועקץ מהם 60 מיליון דולר, טוען כי אנשי הבורסה ליהלומים מעלילים עליו: "במשך חמש שנים היה סוחר מועדף". לאחר שנחקר בלילה הוארך מעצרו בשלושה ימים

צילום: רני נחמני ואבי כהן, עריכה: אוהד פיטר
חנן אברמוביץ הארכת מעצר פרשת היהלומים בבורסה  בית משפט השלום. אבי כהן
אברמוביץ' מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בת"א/אבי כהן

"במשך חמש שנים הוא היה סוחר מועדף בבורסה. סיפקו לו סחורה במחירים מופקעים וכולם ידעו שחנן אברמוביץ' הוא הכתובת להיפטר מסחורה", כך אמר הבוקר (רביעי) עו"ד עדי כרמלי, סנגורו של החשוד בהונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הבורסה ליהלומים ברמת גן. אתמול פורסם כי מפלג ההונאה של משטרת תל אביב בודק תלונה ולפיה אברמוביץ' הונה 12 סוחרי יהלומים אחרים הפועלים בבורסה ליהלומים ועקץ אותם ב-60 מיליון דולר. מעצרו של אברמוביץ' הוארך בשלושה ימים עד ליום שישי.

לדברי כרמלי, מרשו הוא לא הכתובת. "אחרי שאברמוביץ' קרס כלכלית הם מנסים להדביק לו את האשמות של הונאה. אבל זה לא כך במקרה הזה. על אנשי הבורסה ליהלומים להלין רק על עצמם".

לקריאה נוספת:
עקב ירידה תלולה במכירות: "אינטל" תפטר 12 אלף מעובדיה בעולם
הרצוג משיב אש למבקרים: "רוצים שאעדיף אינטרסים של פלסטינים? חשבו שוב"
"הימין גידל פסיכופטים": הסרטון הלוחמני של ח"כ מרגלית. צפו

הבורסה ליהלומים, רמת גן. ראובן קסטרו
"כולם ידעו שאברמוביץ' הוא הכתובת להיפטר מסחורה". בניין הבורסה ליהלומים ברמת גן/ראובן קסטרו

בדיון הארכת המעצר בבית משפט השלום בתל אביב אמרה החוקרת אירה גרינברג כץ כי מדובר בתיק מורכב. "החקירה רק החלה", אמרה והוסיפה כי בתיק ישנם שלושה מתלוננים. על כך הגיב הסנגור כרמלי "האם יש ייחוס מיוחד למתלוננים? כי בשעה 16:00 מגישים תלונה ובשעה 19:00 כבר חוקרים את החשוד".

לשאלתו השיבה החוקרת כי המתלוננים סיפקו לחשוד סחורה. והוא אישר כי מכר אותה והודה שלא העביר את הכסף עבור המכירות. כרמלי טען כי אברמוביץ' נכנס לחדלות פרעון לפני כחודשיים. "כשהבורסה הבינה כי אין לו כסף היא החליטה לפעול ולפנות למשטרה, מרגע שהחשוד היה בחדלות פרעון הוא הורחק מהבורסה". לדברי כרמלי, הקשר בין מרשו למתלוננים הופסק אתמול, לאחר שהוא לא הגיע לישיבת בוררות שהוזמן אליה ביחידה המשפטית.

הסנגור: "אברמוביץ' קיבל 'איומים לא קונבנציונליים'"

כרמלי הוסיף כי אברמוביץ' קיבל מסרונים על כך שאי התייצבותו עלולה להוביל להגשת תלונה במשטרה. עוד טען במהלך הדיון כי מרשו עבר מסע לחצים בחצי השנה האחרונה שכלל לדבריו איומים "לא קונבנציונליים", דוגמת מעקב של רכבים חשודים, בדיקת מצבו הכלכלי, חקירות בעניינו ופניות מגורמים עבריינים. כרמלי הוסיף כי "אנו רואים בכניסת המשטרה לתמונה סוג של הקלה".

במהלך הלילה נחקר אברמוביץ' ביחידת ההונאה של משטרת תל אביב. במהלך החקירה, אותה מנהל קצין החקירות של המחוז, ניצב-משנה עופר מועלם, הציגו החוקרים חלק מהעדויות שמסרו הסוחרים שנפלו קורבן לכאורה.

מהתלונות עולה כי מחצית מהכסף שנעלם היה מיועד לסוחר בכיר, שסיפק על פי הערכה יהלומים בשווי 30 מיליון דולר לאברמוביץ' אך לא קיבל תמורה. במשטרה בודקים אם מדובר בשיטת פירמידה או אם אברמוביץ' הסתיר את ההכנסות.

(עדכון ראשון: 9:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully