וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ המשפחה: הוחמר האישום נגד הפלסטיני שדרס למוות את אברהם חסנו

תחילה האשימה הפרקליטות הצבאית את הפלסטיני שדרס למוות את חסנו בדרום הר חברון בהריגה. אולם לאחר שהתקבל ערר מצד המשפחה, הוחלט לשנות את הסעיף לגרימת מוות בכוונה, המקבילה לרצח לפי הדין החל ביהודה ושומרון

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(רותי חסנו בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, לפני שבוע)

הפרקליטות הצבאית החליטה היום (שלישי) להחמיר את סעיף האישום נגד מחמוד א-טיטי שדרס למוות את אברהם חסנו, מעבירה של הריגה לעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח לפי הדין החל ביהודה ושומרון. ההחלטה התקבלה בעקבות הערר שהגישה משפחתו על ההחלטה להאשימו בהריגה.

מהפרקליטות הצבאית נמסר כי לאחר בחינה מעמיקה נוספת של חומר הראיות וההלכות המשפטיות, הוחלט לקבל את הערר ולתקן את כתב האישום, כך שתיוחס לא-טיטי עבירה של גרימת מוות בכוונה. בפרקליטות הסבירו כי לנפגע עבירה שמורה זכות במקרים מסוימים לערער בפני הרשויות על החלטות שהתקבלו. במקרה כזה נבחנים פעם נוספת חומר הראיות והסוגיות המשפטיות וקיימת אפשרות שההחלטה תשתנה.

עורך הדין של משפחת חסנו, אופיר סבאג: "שמח לבשר שהצדק קיבל חיים חדשים היום. לאחר ישיבות אין סופיות עם הפרקליטות, צלילה לעומק החומרים והבנת התמונה באופן עמוק הבינו בפרקליטות את טעותם ושינו את התביעה מהריגה לרצח כפי שבאמת היה וכפי הראוי. אני מוסר כאן את תודתי והערכתי לכל האנשים שפעלו יחד איתנו בעניין ולמשפחה היקרה שסבלה כה רבות ונלחמה למען הצדק. כעת, שלב חדש לפנינו ונעשה הכול כדי שהמחבל הנאלח יינמק בכלא".

עוד באותו נושא:
"רצחתם אותנו מחדש": השיחה המתוחה בין הפרקליט למשפחת אברהם חסנו
הפלסטיני שדרס למוות את אברהם חסנו הואשם בהריגה - ולא ברצח

אברהם אשר חסנו, רגע לפני שנדרס על ידי משאית פלסטינית, אוקטובר 2015. AP
חסנו, רגעים לפני שנדרס/AP

חסנו, אזרח ישראלי בן 54, נהרג ב-20 באוקטובר במהלך הפרת סדר בצומת אל-פוואר שמדרום-מערב לחברון. בזמן המהומות באזור הושלכו אבנים לעבר כלי רכבו של חסנו, שבתגובה יצא מרכבו. רגעים ספורים אחרי זה נדרס על ידי מכונית, והיא נמלטה מהמקום. לאחר האירוע, שהוכר על ידי משרד הביטחון כפיגוע דריסה, הסגיר את עצמו א-טיטי למנגנוני הביטחון הפלסטיניים וטען כי מדובר בתאונה. עם שחרורו, בתחילת מרץ, עצרו אותו שב"כ ויחידת דובדבן של צה"ל. חודש לאחר מותו קבעה הרשות המאשרת במשרד הביטחון, שתפקידה לקבוע אם יש להכיר באדם כנפגע איבה, להכיר באירוע שבו נדרס למוות אברהם חסנו ליד חברון, כאירוע איבה.

לאחר ההחלטה להאשים את א-טיטי בהריגה, נמסרה הודעה על כך למשפחתו. בשיחה שנערכה בין סגן-אלוף מוריס הירש, פרקליט אזור יהודה ושומרון (איו"ש), לבין רותי חסנו, אלמנתו של אברהם, והגיעה לידי וואלה! NEWS על ההתפתחות בפרשה, הפכה בעקבות כך למתוחה ביותר. בשיאה של השיחה אמרה לו חסנו: "הטלפון הזה רצח אותנו מחדש, למה לא התייעצתם איתנו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully