וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נחשפה חולייה שתכננה לחטוף מתנחל בשומרון

19.4.2016 / 15:15

כוחות הביטחון עצרו אדם המזוהה עם החזית העממית, ומחקירתו עלה כי תכנן חטיפה בהר ברכה, יחד עם אדם נוסף, לצורכי מיקוח לשחרור אסירים. במקביל נתפסו מבצעי פיגוע הדקירה בהתנחלות בחודש שעבר

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

(פיגוע הדקירה בהר ברכה, מרץ האחרון)

כוחות הביטחון חשפו חולייה, שחבריה הם תושבי הכפר עראק בורין שליד שכם, שתכננה לחטוף אחד מתושבי ההתנחלות הר ברכה שבשומרון – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. לפי הודעת השב"כ, מחקירתו של אחד מחברי החולייה - סעד פקיה בן ה-30 המזוהה עם ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין", עלה כי הוא תכנן לחטוף מתנחל מהיישוב לצורכי מיקוח למען שחרור אסירים. עוד עלה כי הוא תכנן את המעשה יחד עם מאלכ קאדוס בן ה-25, המזוהה עם חמאס, והכין מקום מסתור ואמצעי אזיקה.

כמו כן, בחקירה עלה כי פקיה תכנן במקביל פיגוע דקירה וחטיפת נשק נגד חיילי צה"ל. מחקירתו של קאדוס עלה כי הוא תכנן לבצע פיגוע ירי נגד חיילי צה"ל, וכן פיגוע דקירה שבמהלכו תכנן לחטוף את נשק החיילים. מחקירת קטין נוסף שנעצר עלה כי גם הוא היה מעורב בפעילות.

עוד בוואלה! NEWS:
תעלומת המחבל מי-ם: "עדיין לא הצלחנו לזהות את הפצוע הקשה"
אביו של החייל היורה: "העצרת נועדה לתמוך במי שיגיע לאותו מצב"
סגנית ראש ממשלת שבדיה: "פיגועי 11 בספטמבר - תאונה"

פינוי פצוע פיגוע הדקירה בהר ברכה לבית החולים בילינסון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
פינוי הפצוע בפיגוע בהר ברכה, מרץ האחרון/ראובן קסטרו

החוליה נחשפה לאחר שבמהלך החודש שעבר עצרו כוחות הביטחון שלושה מתושבי הכפר עראק בורין החשודים בביצוע פיגוע הדקירה שאירע במרץ האחרון בעמדת שמירה ליד הר ברכה, שבו נפצעו שני חיילי צה"ל באורח קל ובינוני.

שניים מהעצורים, קטינים כבני 15, הודו בחקירתם כי ביצעו את הפיגוע במטרה למות "מות קדושים". בחקירתם עלתה מעורבותו של נער נוסף, שהודה בחקירתו במשטרה כי שיתף עמם פעולה. ממצאי חקירת המעורבים יועברו בימים הקרובים לגורמי התביעה הצבאית, במטרה לגבש נגדם כתבי אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully