וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחיטה ב"לאומי קארד": הנאשם המרכזי הודה והורשע בגניבת נתוני לקוחות

18.4.2016 / 13:00

אלירן רוזניס הורשע במסגרת הסדר טיעון בגניבת מסד הנתונים של חברת האשראי ובניסיון לסחוט את הבנק עם מידע זה. הוא ירצה 11 שנות מאסר וישלם פיצוי של עשרת אלפים שקלים. באופן חריג: צו איסור פרסום הוטל על אחד מסעיפי מההרשעה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אוהד פיטר

בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שני) את אלירן רוזניס בגניבת מסד הנתונים של חברת האשראי "לאומי קארד" ובניסיון לסחוט את בנק לאומי עם מידע זה. רוזניס הורשע במסגרת הסדר טיעון ועל פי הודאתו. על פי ההסדר, הוא ירצה 11 שנות מאסר וישלם פיצוי של עשרת אלפים שקלים ל"לאומי קארד".

במסגרת ההסדר הורשע רוזניס בעבירות של פגיעה בפרטיות, שימוש והחזקת מאגר מידע ללא רישום, התחזות לאדם אחר, שינוי זהות רכב, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיסי חיוב בנסיבות מחמירות, הפרת אמונים בתאגיד וגניבה בידי מורשה, שימוש במאגר מידע ללא רישום, קשירת קשר לביצוע פשע (סחיטה באיומים) והפרת סודיות. כמו כן, באופן חריג, הוטל צו איסור פרסום על סעיף נוסף שבו הורשע.

לקריאה נוספת:
יו"ר בנק לאומי על פרשת לאומי קארד: "נתניהו עודכן בזמן אמת"
סחיטה באיומים – האם כרטיסי האשראי שלנו בטוחים?
ניסיון ההונאה בלאומי קארד: "עשיתי זאת כנקמה"

אלירן רוזניס החשוד בסחיטה באיומים בבנק לאומי. דוד קורן, מערכת וואלה! NEWS
"פגעו בו ולא קידמו אותו". רוזניס, ב-2014/מערכת וואלה! NEWS, דוד קורן

ראשיתה של הפרשה בנובמבר 2014. רוזניס, עובד לשעבר בחברת האשראי, שלח להנהלת הבנק מייל ובו טען כי כשעבד בחברה הוא העתיק קבצים שקשורים למאות אלפי לקוחות של "לאומי קארד", וכי הוא דורש כופר כסף תמורת אי פרסום הקבצים, אחרת הוא ימכור אותם ויפגע בחברה. רוזניס פוטר מהחברה כשנה לפני כן ושהה באותה עת בתאילנד.

כשבועיים לאחר מכן עצרה יחידת הסייבר בלהב 433 שבעה חשודים שעבדו בעבר בחברה. רוזניס נעצר בתאילנד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חשודים בניסיון לסחוט את בנק לאומי בדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, נובמבר 2014. ניב אהרונסון
חשודים בפרשה בדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון, נובמבר 2014/ניב אהרונסון

אנשי יחידת הסייבר ושוטרים מקומיים הגיעו לבית המלון שבו שהה רוזניס ודפקו על דלת חדרו. הם זיהו אותו באמצעות הדרכון וגילו שאשרת השהייה שלו אינה בתוקף. הוא תושאל בבית המלון והשוטרים ערכו חיפוש בחדרו בהתאם לדין המקומי ואף הוציאו צו חיפוש במחשביו. מחשבו האישי של רוזניס הוחרם במקום ורשויות ההגירה התאילנדיות ביטלו את אשרת השהייה שלו וגירשו אותו לישראל.

רוזניס, החשוד המרכזי בפרשה, סיפר למקורביו את הסיבות שהובילו אותו לתכנון המעשה. לדבריו, המניע למעשה שלו היה ניסיון נקמה בחברה, מאחר ש"אנשי לאומי קארד פגעו בו ולא קידמו אותו". לטענתו, נגרמו לו מכך נזקים נפשיים עד שהחליט לעזוב את החברה מיוזמתו לאחר כחמש שנים שעבד בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully