וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבידוד הערבי מעמיק: ירדן מחזירה את שגרירה מאיראן להתייעצויות

דובר הממשלה הודיע כי הממלכה תחזיר את נציגה מטהראן בשל התערבותה "בענייניהן הפנימיים של מדינות ערב". מאז תקיפת השגרירות הסעודית באיראן החזירו מדינות ערביות רבות את שגריריהן

צילום מסך

ירדן הודיעה היום (שני) כי היא מחזירה את השגריר שלה מאיראן בעקבות התערבותה "בעניינים ערביים". מדובר במדינה הערבית האחרונה שהחזירה את שגרירה מטהראן מאז שערב הסעודית החלה לנתק את קשריה עם הרפובליקה האסאלמית בתחילת השנה, לאחר שמפגינים זועמים שמחו על הוצאתו להורג של איש דת שיעי בריאד תקפו נציגויות שלה באיראן.

דובר ממשלת ירדן מוחמד מואמני אמר כי ההחלטה התקבלה בשל התערבותה של איראן "בענייניהן הפנימיים במדינות שכנות, במיוחד במדינות מפרץ". הוא לא ציין סיבה ספציפית להחלטה, אך רמז על קשר לתקיפת הנציגויות הסעודיות באיראן. הדובר הוסיף כי טהראן "לא הגיבה" לקריאות מצד הממלכה ומצד מדינות אחרות לכבד את ריבונותן של מדינות ערב.

מאז התקרית בחודש ינואר, הובילה ערב הסעודית את ניתוק היחסים עם איראן השיעית ומדינות המפרץ ומדינות ערביות נוספות הצטרפו למהלך. ריאד ניתקה את כל היחסים הכלכליים עם טהראן והשעתה את טיסותיה למדינה ורק בסוף השבוע קידמה הודעת גינוי לאיראן ולחיזבאללה בוועידת המדינות האסלאמיות שהתקיימה בטורקיה.

לקריאה נוספת בנושא
שר החוץ של ערב הסעודית תוקף את איראן: "לא השתנתה באמת"
שגריר קטאר הוחזר מטהראן; עיראק רוצה לתווך בין איראן לסעודיה
המשבר במפרץ: גם כווית תחזיר את שגרירה מאיראן

עבדאללה מלך ירדן ושר ההגנה של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בעקבה, אפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
המלך עבדאללה ושר ההגנה הסעודי מוחמד בן סלמאן בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully