וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים בעוטף עזה לא נבהלים מהמתיחות: "ממשיכים לעבוד כרגיל"

18.4.2016 / 3:24

חרף הצהרות חמאס מהימים האחרונים והדיווחים על פעילות כלים הנדסיים בגבול הרצועה, החקלאים בגבול ממשיכים בשגרה. "אם לא נהיה פה לא יהיה שקט בסמוך לגדר"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אוהד פיטר

(חמאס הצהיר: "יש בידינו את מה שיבטיח חילופי שבויים עם ישראל", אתמול)

החקלאים באזור עוטף עזה ממשיכים לעבוד כרגיל, כמה עשרות מטרים מגדר המערכת, למרות המתיחות הביטחונית. בימים האחרונים דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים, על בסיס עדי ראייה מקומיים, כי כלים הנדסיים כבדים פועלים בגבול הרצועה, אך נראה שהדיווחים אינם מטרידים את החקלאים. "אנחנו לא מרגישים מתח, אנחנו רגילים ועובדים עד למטר האחרון. היום יש לי יום הולדת 40, 40 שנה עבדתי ואני מתכוון לעבוד עוד 40", אמר אלעד קציר, רכז ההשקיה של קיבוץ ניר עוז שבמועצה האזורית אשכול.

"שמענו שמועות שמתוח אבל לא קיבלנו שום הנחיות מאנשי הביטחון, אז אנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל. המדינה צריכה לדאוג לחקלאים ולכך שנהיה בטוחים, כי אם לא יהיו פה חקלאים לא יהיה שקט בסמוך לגדר", הוסיף.

היום צפוי להיפגש ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני עם התושבים, כדי לשוחח על ההתפתחויות האחרונות בסמוך לגדר. ירקוני קיצר נסיעה לחו"ל עקב המתיחות, אך הוא סבור כי אין שום סיבה או חשש לשבור את שגרת התושבים ואת עבודת החקלאים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חמאס מצהיר: "יש בידינו את מה שיבטיח חילופי שבויים עם
ישראל"
המתיחות בדרום: חמאס מאיים כי "כל מעשה טיפשי של ישראל - יעלה ביוקר"
דיווח: שלושה אנשי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בדרום רצועת עזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גבול רצועת עזה, בחודש שעבר/מערכת וואלה, צילום מסך

אתמול מסר דובר הזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם, אבו עוביידה, בהודעה שפורסמה ברשתות הטלוויזיה הפלסטיניות כי "בידי הגדודים יש את מה שיבטיח עסקת חילופי שבויים עם האויב הישראלי, וישחרר את אסירינו ואת עמנו". בהודעה רשמית לרגל יום האסיר הפלסטיני, הוסיף אבו עוביידה: "הבטחנו לשחרר את האסירים, ואנחנו בטוחים שגדודי אל-קסאם יעשו זאת".

לדבריו, "הניסיון של הכיבוש להתחמק מתשלום המחיר לא יעבוד. הדרך להשיב את חייליו היא ברורה". הוא הוסיף: "עליכם לדעת שמאחורי אסירינו עומדים אנשים שלא מכירים את מנעמי החיים מלבד השחרור". במסר למשפחות האסירים, הבהיר אבו עוביידה: "אנחנו מחזקים את ידיכם. שחר השחרור מתקרב".

"אולי גילו מנהרות": כלים הנדסיים נצפו בעוטף עזה. ניב אהרונסון
כלים הנדסיים בעוטף עזה, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

חמאס הגביר בימים האחרונים את נוכחותו הביטחונית ואת מאמציו הצבאיים בתוך הערים, הכפרים, ומחנות הפליטים ברצועת עזה - כך מסרו מקורות פלסטיניים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "סמא". לדבריהם, היערכות זו נובעת מחשש מ"קשר ישראלי נגד מנהיגי חמאס, או ניסיון לחטוף פעילים של הארגון".

אנשי הארגון מסרו לסוכנות הידיעות כי "מלחמת מודיעין אמיתית בסגנון המלחמה הקרה מתקיימת כעת בין חמאס לישראל". הם הצהירו כי "כל מעשה טיפשי מצד ישראל יעלה לה ביוקר", והוסיפו שבקרוב ייחשפו את ניסיונותיה של ישראל לבצע פעולות צבאיות ברצועה, שסוכלו על ידי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully