וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אמיר אוחנה לוואלה! NEWS: "לא מעניין אותי לדבר על ביטול מצעד הגאווה"

17.4.2016 / 22:17

יו"ר "גאווה בליכוד" הבהיר כי אינו מוכן לשוחח על הנושא, לאחר שארגוני הקהילה הגאה הודיעו כי יבטלו את האירוע. זאת במחאה נגד העברת 11 מיליון שקל לתיירות גאה, במקום לקידום זכויות הקהילה

עריכה: ניר חן

(בכירים בקהילה נגד אוחנה: "הרוויח את הביקורת ביושר", פברואר)

ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר "גאווה בליכוד" וחבר הכנסת היחיד מהקהילה הגאה בקואליציה, אמר היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! NEWS: "לא מעניין אותי לדבר על ביטול מצעד הגאווה". זאת, לאחר שבמהלך היום, סערה הקהילה הגאה סביב הכרזת הארגונים על ביטול המצעד לאור הבחירה של הממשלה להשקיע 11 מיליון שקלים לשיווק "תיירות גאה" לישראל, אך לא העבירה לפני כחודש שש הצעות חוק הנוגעות לשוויון זכויות בקהילה ומונעת ממנה תקציבים מסוימים. ללא המצעד, לטענת הארגונים, לא תוכל הממשלה לשווק תיירות ולא תצטרך את התקציבים.

אין זו הפעם הראשונה שאוחנה עומד במרכזה של ביקורת נוקבת. לפני כמה חודשים, לאחר ציון יום הגאווה בכנסת, נעדר אוחנה משורה של הצבעות על הצעות חוק שנועדו לסייע לקהילה הגאה, ובהן ברית הזוגיות, איסור טיפולי המרה, הכשרת רופאים לטיפול בקהילה, הכרה בזוגות חד-מיניים כהורים שכולים ועוד. חבר הכנסת טען אז כי נמנע מההצבעה בשל המשמעת הקואליציונית.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מאות הרוגים ברעידות אדמה השבוע: "לצפות לרעידה חזקה גם אצלנו"
הרצוג על החקירה: "אם מישהו במפלגה לא רגוע - כדאי שיירגע"
ראש מועצת זכרון יעקב התפטר בעקבות ההמלצה להעמידו לדין

השבעת חבר הכנסת אמיר אוחנה היום במליאה 28 דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
לא הפעם הראשונה שעומד במרכז הביקורת מהקהילה שאותה מיצג. אוחנה/יואב דודקביץ'

באופוזיציה, חברת הכנסת תמר זנדברג הביעה תמיכה מלאה בביטול המצעד. "כבוד לקהילה הגאה שעומדת היום על הרגליים, משלבת ידיים ולא מוכנה לשתוק מול המהלך הציני שנרקם על גבה", אמרה. "הממשלה ההומופובית הזאת הפילה את כל הצעות החוק שהוגשו לכנסת לטובת הקהילה, מתקצבת את ארגוני הקהילה בסכום מגוחך של 1.5 מיליון שקל בשנה, אבל מוכנה להוציא סכום של 11 מיליון שקל לטובת קמפיין יחצ"ני לתיירות גאה. ארגוני הקהילה מסרבים היום לקחת חלק בפינק-ווש הזה, לא מסכימים לשתף פעולה עם מטוס בצבעי הגאווה אבל בלי זכויות ובלי תקציבים, ומאיימים להחרים את מצעד הגאווה. בלי הומואים, לסביות, בי, טראנס וקוויר אי אפשר לצעוד בגאווה. הממשלה הרי לא תצעד עם עצמה".

בתוך כך, מחר יקיימו ראשי ארגוני הקהילה הלהט"ב וחברי מועצת עיריית תל אביב אפרת טולקובסקי ויניב ויצמן, מסיבת עיתונאים שבה יודעו על המשך המאבק להשוואת תקציבים ושינויי תקנות וחקיקה. ראשי האגודה למען הלהט"ב, חן אריאלי ואמרי קלמן, יציגו את רשימת הדרישות המופנית לממשלה ובראשן השוואת התקצוב השנתי לארגוני הקהילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully