וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמועות ברשת עוררו בהלה ברצועה: צונאמי קטלני בדרך לחופי עזה

אילן זלאיט

15.4.2016 / 19:55

עיקר החשש של התושבים הוא בשל תשתיות רעועות ומשפחות רבות שנותרו ללא קורת גג לאחר "צוק איתן". בכלי התקשורת אף נשמעו תיאוריות קונספירציה: ישראל עומדת מאחורי הצונאמי - בניסיון להטביע את עזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב בחופי עזה? תמונה של צונאמי שפרסמו תושבי עזה ברשתות החברתיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבי עזה הביעו בימים האחרונים חשש כבד ברשתות החברתיות מפני גל צונאמי שצפוי לשטוף היום (שישי) את הרצועה. נוכח השמועות, התמלאה הרשת דיונים של תושבים מבוהלים שהביעו ביקורת על התשתיות הרעועות וכן דאגה בשל חוסר יכולת להתמודד עם אסון בסדר גודל שכזה.

תחילתן של השמועות על היתכנות לצונאמי בחופי עזה היא בחודש שעבר, אז הציבה ישראל בחופי אשדוד ואשקלון שלטי אזהרה מפני הגל הקטלני. משרד הביטחון הציב את השלטים שמסמנים נתיבי מילוט ואזורים בטוחים אליהם האזרחים הנמצאים בקרבת הים צריכים להגיע, במקרה של פגיעת צונאמי בחופי ישראל. בשבוע שעבר אף נערך בשתי הערים תרגיל היערכות בהשתתפות פיקוד העורף. ההתעסקות הישראלית המפתיעה בנושא, עוררה גל של שמועות וחששות בצד הפלסטיני.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
למרות הבטחת נתניהו: הושבה גופתו של המחבל שתקף חייל בגרזן
נתניהו ליועמ"ש: בחן קריאת זחאלקה למנוע ביקור יהודים בהר הבית
משפחת החשוד בפשיעה לאומנית: "מתנחל נחשב יותר גרוע ממחבל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט חושש מפני הצונאמי ברשת החברתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מישהו שמע משהו על צונאמי?", רשמו גולשים מבוהלים רבים ברשתות החברתיות, "מתי והיכן הוא יקרה?". "בימים הקרובים יפגע צונאמי באשקלון ובעזה", השיבו בבטחה גולשים אחרים. כך, נפוצה השמועה שהיום הוא התאריך המיועד לפגיעתו. גולשים רבים תיארו את חששותיהם מאסון הטבע המתקרב נוכח העובדה כי אלפים מתושבי הרצועה נותרו ללא קורת גג מאז מבצע "צוק איתן".

תמונות פוטושופ המתארות את פגיעת גלי הענק הצפויה בערי הרצועה נפוצו ברשת. "לאן אנחנו יכולים לברוח בעזה?", רשם בייאוש אחד מהתושבים. גולשת אחרת אף הודיעה כי בית חנון, הנמצא במזרח הרצועה ומרוחק יחסית מהים, "תפתח את שעריה לנמלטים מהצונאמי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אחת השמועות: ישראל מתכננת ניסוי ביולוגי שיטביע את הרצועה

גולשים פלסטינים אחרים לעגו לנושא: "נראה שצונאמי בעזה הפך לחלום שמייחלים לו", צחק אחד הגולשים והסביר כי מדובר בשמועות חסרות בסיס. ובכל זאת, השמועות הצליחו להגיע גם לכלי התקשורת הפלסטיניים, שם נפוצה השבוע תיאוריית קונספירציה כי הצונאמי הצפוי תוכנן למעשה בידי ישראל. לפי טענה זו, ישראל יחד עם ארגוני מודיעין זרים מתכננת לערוך ניסוי בפצצה ביולוגית בים התיכון. ניסוי זה, כך לדבריהם, יערך מול חופי עזה במטרה להציף את הרצועה באמצעות גלי הענק שייווצרו. אחד האתרים אף הוסיף ציטוט שאותו ייחס לראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, "הלוואי שעזה תטבע בים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איפה הצונאמי?". אחד מתושבי הרצועה שבילה את הבוקר בחוף השקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה כמה ימים שהשמועות על הצונאמי הקרב מסתובבות ברשת ובונות בהדרגה את תחושת המתח באזור. היום המיועד הגיע הבוקר והבהלה שברה שיאים. מחד, התושבים שלא השתכנעו בשמועות יצאו לחופים ופרסמו תמונות שלהם מול הים השקט. אחד אף רשם בכיתוב ענק על החול "איפה הצונאמי?". אך מאידך, רבים הסתגרו בבתיהם בבהלה עד ששלטונות חמאס התערבו ופרסמו מסר מרגיע.

דובר משרד הפנים של חמאס, איאד אל-בזם, הודיע הלילה כי הרשויות ברצועה "בדקו את הנושא עם כל הגופים הבינלאומיים העוסקים בתחום, ומצאו כי אין כל שחר לשמועות על צונאמי שיפגע בעזה". אל-בזם קרא לתושבי הרצועה להמשיך בחייהם בשלווה ולא להאמין לשמועות זדוניות. כמו כן, הוא ציין כי כלל לא ניתן לחזות צונאמי זמן רב מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully