וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרעת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה: לא אותרו נפילות

14.4.2016 / 18:35

התרעת צבע אדום הופעלה בכמה קיבוצים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים או נזק. מדובר צה"ל נמסר כי לא טרם אותרו נפילות רקטות בשטח ישראל ושהנושא נבדק

גדר המערכת, עזה אפריל 2015. ראובן קסטרו
גבול עזה, ארכיון/ראובן קסטרו

התרעת צבע אדום נשמעה אחר הצהריים (חמישי) במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים או נזק. מדובר צה"ל נמסר כי לא טרם אותרו נפילות רקטות בשטח ישראל ושהנושא נבדק. האזעקה הופעלה סמוך לשעה 18:00.

הפעם האחרונה שנורתה רקטה מהרצועה הייתה בחודש שעבר, אז שוגרה רקטה מרצועת עזה שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הירי אירע יומיים אחרי המטח ששוגר לעבר שדרות, אז התפוצצו ארבע רקטות בשטחים פתוחים בעוטף עזה.

מוקדם יותר היום אמר קצין בפיקוד דרום בתדריך עיתונאים כי בזרוע הצבאית של חמאס הוחלט להקים, כחלק מ-25 הגדודים של הארגון, כוח נוחבה שמוגדר כיחידת עילית למשימות הגנה והתקפה. מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014 גדל כוח נוחבה ל-5,000 לוחמים מתוך 20,000 לוחמי הארגון. לדבריו, חמאס מנסה לפתח אמצעי לחימה חדשים כמו חביות המכילות 250 קילוגרמים, כלי טיס לא מאוישים וכן להרחיב את טווח הרקטות. הוא ציין כי מאז מבצע "צוק איתן" עוסק חמאס בשיקום כוחו הצבאי אך הוא עדיין לא שב לאיכותו ולכמותו טרם המבצע.

(עדכון ראשון 18:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully