וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך: רקטה התפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה

15.3.2016 / 0:00

לאחר המטח שנורה לעבר שדרות ביום שישי, נפלה רקטה בשטח פתוח מועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות השיגורים בסוף השבוע, תקף צה"ל ברצועת עזה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

רקטה ששוגרה אמש (שני) מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הירי אירע יומיים אחרי המטח ששוגר לעבר שדרות, אז התפוצצו ארבע רקטות בשטחים פתוחים בעוטף עזה.

אף על פי כן, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, העניק טען אתמול בריאיון לערוץ "פראנס 24" בערבית כי ארגונו פועל למניעת התלקחות מלחמה כוללת. עם זאת, הבהיר כי חמאס ימשיך לפעול להסרת המצור מרצועת עזה. הוא הוסיף כי גל הטרור הנוכחי הוא "התקוממות עממית שפרצה עקב ניסיון הממשלה בישראל לחלק את מסגד אל-אקצא" והוסיף: "חמאס לא תומך בהרג אזרחים, אך נגן על הפלסטינים מהכיבוש ומהמתנחלים הקיצוניים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ממחדל הנערים ועד לפיגוע בתל אביב: מהפכת מוקד 100 במשטרה כשלה
סוכל פיגוע: שתי תושבות מזרח ירושלים נעצרו ועליהן סכינים
הרשות דחתה הצעה ישראלית להפסקת פעילות צה"ל ברמאללה וביריחו

שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל. רויטרס
שיגור רקטה מרצועת עזה/רויטרס

בעקבות השיגורים בסוף השבוע, תקף צה"ל יעדים של חמאס ברצועה וכתוצאה מכך נהרגו שני ילדים, אח ואחות בני עשר ושש. בתגובה, פרסמה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, איום על ישראל. "דם הילדים לא יהיה הפקר", נכתב בהודעה רשמית. "יש גבול לסבלנות שלנו".

בהתייחסותו לחידוש הירי בסוף השבוע, אמר ביום שבת שר הביטחון משה יעלון כי "קיבלנו עדות נוספת לניסיונות של מדינות, ארגונים וישויות, ששמו להם למטרה לפגוע בנו רק משום מי שאנחנו". לדבריו, "אנו לא נסבול ניסיונות להפר את השקט בדרומה של מדינת ישראל, ואת הניסיונות לשבש את חייהם של תושבי עוטף עזה. לכן הגבנו בלילה בתקיפות וביד קשה כלפי נכסים של החמאס, ונדע להכות בעוצמה גדולה יותר אם הניסיונות הללו יימשכו. חמאס הוא הריבון ברצועת עזה, והוא אחראי מבחינתנו לכל מה שמתרחש שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully