וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לשעבר תמנו-שטה: "שתי יולדות שהיו איתי בחדר התנדפו. הסיבה ברורה"

14.4.2016 / 14:17

לאחר שמנהלת מחלקת היולדות בהר הצופים אמרה שהייתה מאשרת הפרדה מאתיופית, הח"כית לשעבר סיפרה לאולפן וואלה! NEWS על העלבון שספגה כשילדה בבית חולים אחר. "ליצמן צריך להגיד - 'אצלי זה לא יקרה'"

עריכה: ניר חן

בעיצומה של הסערה סביב נושא הפרדת יולדות ערביות בבתי החולים, מנהלת מחלקת היולדות בבית החולים הדסה הר הצופים, פרופ' דרורית הוכנר, עוררה ביקורת כשאמרה שהייתה מתחשבת במי שמבקשת לא להיות בחדר משותף עם יולדת אתיופית. היום (חמישי), בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, הגיבה חברת הכנסת לשעבר מיש עתיד פנינה תמנו-שטה על הדברים ושחזרה את העלבון שחוותה בשל הנושא בבית החולים שבו ילדה.

"בלידה הראשונה היה בסדר גמור, האירוע קרה בלידה השנייה שלי", שחזרה תמנו-שטה. "הייתי הראשונה בחדר השהייה של היולדות – חדר אקסקלוסיבי שבו נמצאות שתי יולדות בלבד. אחריי הגיעה מישהי, ואחרי שעה לא הייתה שם. לאחר מכן הייתה עוד מישהי שהתנדפה. לא טרחתי לשאול, אבל היה ברור לי מה הייתה הסיבה. אחרי ששתיהן לא היו שם, הסקתי את המסקנה".

עוד על סערת ההפרדה בבתי החולים:
בשל ההפרדה: מנהלי בתי חולים יזומנו לשיחה במשרד הבריאות
ח"כ סמוטריץ' על הפרדה בבתי חולים: "אשתי לא רוצה חפלות של ערביות"

פנינה תמנו - שטה ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"ישבתי על ספסל ובכיתי שעות". תמנו-שטה/טלי מאייר

חברת הכנסת לשעבר הסבירה כי היא קישרה בין עזיבת היולדות לבין פרשת השלכת מנות הדם שתרמו יוצאי אתיופיה, שיצרה חשש בקרב הציבור להידבקות בנגיף ה-HIV. "היה ברור שזה מה שגרם להן לעזוב, ואלו השלכות של מערכת בריאות שמרשה לעצמה לא לקבל תרומות דם מאישה כמוני", אמרה תמנו-שטה. לדבריה, היא נפגעה מאוד כשהבינה מדוע היולדות עזבו את החדר. "ישבתי על ספסל ובכיתי. בכיתי שעות. בכיתי למישהי זרה עד שאחותי הגיעה. אני נותרתי לבד בהנחה שקרה משהו משום שאני אתיופית, וזה היה מאוד קשה. בעיקר לאחר הלידה כשהייתי רגישה. אחרי לידה את אמורה לעסוק בדבר הכי, הכי מרגש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אישה כזאת לא צריכה להיות בתפקידה"

"אני יכולה להתמודד עם גזענות בחברה פרטית, אבל כשאישה שמייצגת את מערכת הבריאות אומרת את מה שהיא אומרת - החלקנו על השכל"

תמנו-שטה התייחסה ישירות לדבריה של פרופ' הוכנר ואמרה: "מי שעומדת בראש מחלקת היולדות בהדסה הר הצופים אומרת בלי למצמץ שהיא מאפשרת הפרדה בין כל מיני נשים. אנחנו נמצאים בכרסום מוסרי וערכי במדינת ישראל". לדבריה, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אינם מבינים את חומרת המצב. "אם זה היה קורה באירופה ליהודים כולנו היינו על הרגליים. אותה גברת מקבלת את המשכורת הגבוהה שלה, ומרשה לעצמה לומר את זה".

"אני יכולה להתמודד עם גזענות בחברה פרטית, אבל כשאני צריכה לשמוע אישה שמייצגת את מערכת הבריאות אומרת את מה שהיא אומרת, נשאר לי רק להגיד שהחלקנו על השכל, אנחנו נמצאים במקום רע מאוד", המשיכה הח"כית לשעבר. היא הפנתה אצבע מאשימה כלפי מערכת הבריאות ושר הבריאות בפרט: "היינו צריכים לשמוע את ליצמן אומר 'אצלי זה לא יקרה'", היא אמרה. "אני לא חושבת שאישה כזאת צריכה להיות בתפקידה. אם מישהי הייתה באה ואומרת 'אני רוצה לעזוב את החדר כי יש שם אישה אשכנזית או מזרחית', זה כן היה עושה לה משהו, אבל אתיופית זה שונה. צריך חידוד נהלים ואמירה ברורה שהדבר לא יהיה מהיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully