וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "בלי הסדר מדיני – נמשיך לשקוע במדמנה"

12.4.2016 / 21:00

הרמטכ"ל לשעבר אמר כי אפשר להגיע להסדר עם הפלסטינים לנוכח האינטרסים המשותפים עם מדינות ערב. עם זאת, אמר כי "ייתכן שנצטרך להמשיך לשלוף את החרב מהנדן". גנץ הוסיף במפתיע כי האתגר הגדול ביותר של ישראל "הוא ישראל עצמה"

הרמטכ"ל בני גנץ בערב הוקרה לפצועי צוק איתן. ניב אהרונסון
"חשוב מבחינה אסטרטגית". גנץ/ניב אהרונסון

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ אמר היום (שלישי) כי חשוב להגיע להסדר מדיני עם הפלסטינים, "אחרת נמשיך לשקוע בתוך המדמנה". הוא אמר את הדברים בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, לרגל צאת הספר "המאבק על הבית" מאת גלעד שר, יו"ר משותף של עמותת "עתיד כחול לבן".

לטענת גנץ, הסדר עם הפלסטינים הוא מהלך אפשרי, לנוכח האינטרסים המשותפים שיש לישראל עם מדינות ערב. "גם אם זה לא יצליח, אנחנו חייבים לנסות. ייתכן שנצטרך להמשיך לשלוף את החרב מהנדן, אבל לפחות נוכל להגיד לילדינו שבאמת ניסינו", אמר וציין כי יש לפעול בכיוון זה ברמה המקומית, הבינלאומית והאזורית. הרמטכ"ל לשעבר הוסיף כי כל הסדר מדיני חייב להתבסס על הסדרי ביטחון חזקים. "זה דבר חשוב מבחינה אסטרטגית. הרי אם יהיה הסדר כלשהו, מה שיחזיק אותו זה רק נושא הביטחון. חשוב להתעקש על זה".

בפתח דבריו הוא התייחס לאתגרים האסטרטגיים של ישראל, וסיפר כי נשאל לאחרונה על ידי אישים בכירים בזירה הבינלאומית מהו האתגר הגדול ביותר העומד בפני ישראל. "עניתי להם תוך שלוש שניות: ישראל עצמה", אמר. גנץ הסביר כי אמנם איראן, דאעש ואיומי ביטחון נוספים מהווים אתגר למדינה, אולם לדעתו האתגרים הגדולים ביותר הם החינוך, השסעים בחברה הישראלית ואי-השוויון בה. "התחושה שלי היא שאנשים מרגישים שאין פה הוגנות, וכאשר אין הוגנות – זה בעייתי", הדגיש.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
גורם המקורב לחקירה: בוכריס הודה שנישק את המתלוננת - וחזר בו
הרצוג על הבדיקה נגדו: "תפקידו של מנהיג הוא להתמודד עם עלילות"
תקרת אולם האירועים קרסה, נחלים הוצפו: החורף חזר בשיא העוצמה

עימותים סמוך לרמאללה. נובמבר 2015. רויטרס
"חייבים לנסות כדי להגיד לילדינו שניסינו". עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון ליד רמאללה, נובמבר 2015/רויטרס

גנץ העניק גיבוי לשר הביטחון משה יעלון ולמחליפו בתפקיד הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, בפרשת הירי בחברון. הוא הוסיף כי "העם בוחר בפוליטיקאים, אבל אנחנו רוצים גם מנהיגים. אני חושב ששר הביטחון יעלון עמד באתגר הזה ושמר על צה"ל".

גנץ התייחס גם לשסעים בחברה הישראלית ואמר שהוא מודאג מהיחלשות "הרוב והמרכז" ומהתחזקות גורמים קיצוניים. הוא הבהיר כי "האנשים ביהודה ושומרון עושים מעשה ציוני גדול", ואמר לקראת סוף ההרצאה כי יש לו גם "הערכה רבה לאנשי גוש קטיף על איך שהם התיישבו מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully