וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 מפקדים במכתב תמיכה ברמטכ"ל: "להוציא את צה"ל מהביצה הפוליטית"

12.4.2016 / 23:00

תנועת "מפקדים למען ביטחון" פרסמה מכתב תמיכה באיזנקוט, שהיה במוקד קמפיין שלילי בשל גינוי אירוע הירי בחברון. תא"ל במילואים גיורא ענבר, חבר התנועה, גינה את התערבות הפוליטיקאים בפרשה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "ניסיון לזכות בקולות דרך התלהמות"

עריכה: ניר חן

תנועת "מפקדים למען ביטחון" פרסמה אתמול (ראשון) מכתב תמיכה ברמטכ"ל גדי אייזנקוט, שעליו חתמו 200 מחברי התנועה ובהם מפקדי אוגדות, מפקדי אגפים, ראשי מוסד ומפכ"לים לשעבר. המכתב מגיע בעקבות ההתבטאויות נגד הרמטכ"ל, שגינה את ירי החייל במחבל הפצוע בחברון. תת-אלוף (במיל') גיורא ענבר, חבר בתנועה ואחד החותמים על המכתב, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "רובנו היינו לוחמים בעבר, היינו בדילמות האלה והבנו איך צריך לחנך על טוהר הנשק של בצבא כזה עוצמתי במדינה דמוקרטית. מישהו שכח את זה כאן". לדבריו, מטרת המכתב היא להבהיר שצריך להוציא את צה"ל מן הביצה הפוליטית.

"אני משוכנע שמבחינה צבאית התנהלות החייל הייתה לא תקינה מא' ועד ת' - חסרת משמעת, פחדנית וחסרת אחריות", אמר ענבר. "אבל אני אפילו לא נכנס לזה, כי מאמין שהצבא יטפל בו מקצועית. מה שמטריד היא מעורבות פוליטיקאים, רבנים, ראשי ציבור, בלגיטימציה של הצבא לעסוק בזה ללא התערבות".

המפנה ביחס הפוליטיקאים לנושאי ביטחון, לדברי ענבר, אינו מסתכם רק באירוע האחרון: "אני לא מדבר רק על החייל היורה. זה מגיע לשיא כשרואים את פוסטרים של שר הביטחון עם מטרה והרמטכ"ל מחופש להמן הרשע. הפוליטיקה הוכנסה על ידי חברי כנסת וראשי ראשויות, שדרך ההתלהמות נגד הצבא ומערכת הביטחון מקווים לזכות בקולות הבוחרים שלהם, שהובהר כבר מה הם חושבים. אני בכוונה לא רוצה להגיד שמות, אבל אני מתכוון לפוליטיקאים ולא טוקבקיסטים. אני מדבר על נושאי משרות שאמורים לגלות אחריות".

לקריאה נוספת:
משפחת המחבל מחברון דורשת את גופתו: "ראוי לקבורה כמו כל אדם"
אביו של החייל היורה ליעלון: "מזועזעים מההסתה, אבל מיהרת להרשיע אותו"
יעלון על הפצת תמונות בגנותו: "קיצוניים ניסו להפוך אותי לעוכר ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"על התנהגות שפוגעת בערכי הצבא יש לתת טיפול משמעתי". החייל החשוד בהריגגת המחבל והרמטכ"ל איזנקוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש לאנשי ציבור דרכים לגיטימיות לבקר את הצבא", הדגיש ענבר. "יש להם וועדות, יש להם אפשרות להפנות שאילתות, להפנות ביקורת לגיטימית ולקבל מידע. אבל היום הגופים האלה כבר לא רלוונטיים. כל אחד משתמש בשופרות הכי צעקנים כדי להעביר ביקורת לא לגיטימית ולא ראויה. החיילים מבולבלים כרגע לגמרי בגלל זה".

"אני מלא הערכה לרמטכ"ל ולשר הביטחון שהבהירו שהיה כאן דבר לא תקין", הדגיש ענבר. "הצבא תיחקר את האירוע לפני שהוא יצא לתקשורת. בתחקיר המ"פ, המג"ד והמחט היו תוצאות ברורות של אי תקינות הפעילות. יעלון היה חייב לתת קודם כל לצבא ולציבור ששולח את ילדיו לצבא, את ההבחנה בין טוב לרע. על פעילות בקרב נותנים גיבוי גם אם היא נכשלת. על התנהגות לא ערכית שפוגעת בערכי הצבא, ניתן טיפול משמעתי כמו שראוי לתת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully