וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי רפואה בכירים בארה"ב מודים: "נגיף הזיקה מפחיד משחשבנו"

בתדרוך בבית הלבן אמרו גורמים בארגוני בריאות כי השפעת הנגיף על ארה"ב עשויה להיות גדולה ממה שציפו. "רוב מה שלמדנו על הנגיף לא מרגיע. אסור לנו להניח שלא נהיה בבעיה"

כתיבה ובימוי: הילה קובו, תחקיר: אסתי סדקה, עריכת וידאו: מאיה בן ניסן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

גורמי רפואה אמריקנים אמרו אמש (שני) כי נגיף הזיקה "מפחיד משחשבנו", והודו כי השפעתו על ארצות הברית עשויה להיות גדולה ממה שניתן היה לצפות. ד"ר אן סקוצ'ט מהמרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן אמרה כי מגוון המומים המולדים הנוצרים בעקבות הנגיף רחב יותר ממה שהוערך בהתחלה. היא הוסיפה כי היתושים הנושאים את הנגיף יכולים להגיע ליותר מדינות בארצות הברית ממה שסברו.

"רוב מה שלמדנו על הנגיף לא מרגיע", אמרה סקוצ'ט בתדרוך שנערך אמש בבית הלבן. "כל מה שאנחנו יודעים על הנגיף הזה נראה מפחיד יותר ממה שאנחנו חשבנו בהתחלה". לדבריה, היתושים הנושאים את הנגיף נמצאים כיום ב-30 מדינות בארצות הברית ולא ב-12 כפי שחשבו. היא הוסיפה כי היא מקווה שהחששות של גורמי הרפואה לא יתממשו, "אבל אנחנו צריכים להיערך לכך. אסור לנו להניח שלא נהיה בבעיה".

לקריאה נוספת:
לא אוהדי כדורגל: חוקרים התקרבו לגילוי מקור התפרצות זיקה בברזיל
ארה"ב: חשד ל-14 מקרים נוספים של העברת זיקה במגע מיני
מסלול ההתפשטות: האם נגיף הזיקה הפך מסוכן יותר?

ד"ר אן סקוצ'ט מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן וד"ר אנתוני פאוסי, מנהל המכון הלאומי לחקר אלרגיה ומחלות זיהומיות, בתדריך בבית הלבן על נגיף הזיקה, 11 באפריל 2016. רויטרס
ד"ר אן סקוצ'ט וד"ר אנתוני פאוסי בתדריך בבית הלבן, אתמול/רויטרס

בפברואר ביקש הנשיא ברק אובמה מהקונגרס להקצות מימון חירום בגובה של 1.9 מיליארד דולרים להגברת הכוננות והטיפול בזיקה. המימון טרם אושר ובשבוע שעבר הודיע הבית הלבן כי הוא יעביר 589 מיליון דולרים לצורך כך. עם זאת, צוין כי התקציב נועד לטיפול זמני במצב, וכי הזרמת הכספים תופסק אם הקונגרס יאשר את מימון החירום.

ד"ר אנתוני פאוסי, מנהל המכון הלאומי בוושינגטון לחקר אלרגיה ומחלות זיהומיות, אמר כי אם הקונגרס לא יאשר את מימון החירום, הרשויות יאלצו להפנות לכך כספים שמוקדשים היום לחקר מלריה, שחפת וחיסון אוניברסלי לשפעת. הוא הוסיף כי כעת המימון הנדרש מהקונגרס גבוה יותר מזה שביקש אובמה. "ארצות הברית זקוקה כעת ליותר כסף כדי להילחם ביתושים, לממן מחקר טוב יותר וליצור חיסונים", אמר. הוא הוסיף כי החיסון הראשון נגד הנגיף יהיה מוכן לניסויים קליניים בספטמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תינוק נבדק בחשד שנדבק בנגיף הזיקה. ברזיל, פברואר 2016. AP
החיסון הראשון יהיה מוכן בספטמבר. תינוק שנולד עם מיקרוצפליה בברזיל/AP

שלשום הציגו מדענים בברזיל תגלית, שלפיה זיהום שנגרם מזיקה עלול לגרום להפרעה מוחית במבוגרים. מדובר בתסמונת אוטואימונית שנקראת ADEM ותוקפת את המוח ואת עמוד השדרה. בעבר כבר נטען כי זיקה קשור להפרעה אוטואימונית אחרת, בשם גיאן בארה, שתוקפת עצבים היקפיים מחוץ למוח ולעמוד השדרה, וגורמת לשיתוק זמני.

ארגון הבריאות העולמי הודיע לפני כחודש וחצי כי נחוצים 56 מיליון דולרים כדי להילחם בזיקה. הסכום נדרש לחיסונים, אבחון מוקדם ומניעת התפשטות הנגיף. מנכ"לית הארגון, מרגרט צ'אן, אמרה כי התפרצות הנגיף תחמיר בטרם ניתן יהיה לראות השתפרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully