וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חשד ל-14 מקרים נוספים של העברת זיקה במגע מיני

המקרים הנוספים מחזקים את ההערכה כי הנגיף, שמועבר בעיקר באמצעות יתושים, יכול לעבור גם בין בני אדם. עם המשך המאמצים למיגור הנגיף, הממצאים החדשים ישפיעו על אופן ההתמודדות עמו. בברזיל, נרשמו קרוב ל-4,500 מקרים של מומים בתינוקות

כתיבה ובימוי: הילה קובו, תחקיר: אסתי סדקה, עריכת וידאו: מאיה בן ניסן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC) מסר אמש (שלישי) כי זוהו 14 מקרים חשודים נוספים של העברת הנגיף זיקה באמצעות מגע מיני, כולל בכמה נשים הרות. בשניים מהמקרים, זוהתה הידבקות ודאית של נשים שבאו במגע מיני עם גברים ששהו בתקופה האחרונה באזור שבו נפוץ הנגיף, שמועבר בעיקר באמצעות יתושי אדס.

בדיקת יתר המקרים נמשכת, ואם יתברר כי אכן מדובר בהעברת הנגיף באמצעות מגע מיני – ולא באמצעות עקיצה ישירה של יתוש נגוע – הדבר יחזק את הסברה כי הנגיף, הגורם למומים מולדים בתינוקות, מתפשט בדרכים שונות ובין בני אדם, וישפיע על אופן ההתמודדות עמו. בתחילת החודש, דווח על מקרה דומה בטקסס, אולם הוא טרם אושר באופן ודאי.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הציקלון ההרסני: בפיג'י חוששים מהתפרצות של נגיף הזיקה
נשים הרות ששהו באזורים נגועי זיקה יעברו בדיקות נוספות בישראל
המאבק בזיקה עולה שלב: כרבע מיליון חיילים פועלים ברחבי ברזיל

תינוק שנולד עם מיקרוצפליה, ככל הנראה בגלל נגיף הזיקה, בברזיל. פברואר 2016. רויטרס
עלייה של מאות מקרים תוך שבוע. תינוק שנולד בברזיל עם מיקרוצפליה/רויטרס

בהודעת הסוכנות האמריקנית שפורסמה אמש נמסר כי הדיווחים החדשים מצביעים על סבירות גבוהה יותר מכפי שהיה נהוג לחשוב של העברת הנגיף באמצעות מגע מיני, ואזרחים ששבו מהמדינות הנגועות בדרום אמריקה ובמרכזה התבקשו להקפיד על שימוש באמצעי מניעה.

בתוך כך, משרד הבריאות של ברזיל מסר אתמול כי מניין המקרים של מיקרוצפליה, מום הגורם לתינוקות להיוולד עם מוח לא מפותח כראוי וראש קטן במיוחד, עלה בשבוע האחרון מ-4,443 ל-4,690. מתוכם, רק 583 קשורים בוודאות לזיקה, ו-4,107 המקרים הנוספים נבדקים.

ברזיל, ובעיקר צפונה של המדינה, הנחשב עני יותר מדרומה, נפגעה באופן קשה במיוחד מהתפרצות הנגיף, לצד מדינות נוספות ביבשת כמו קולומביה ואל סלבדור. עד כה, לא נמצא חיסון או טיפול לזיקה, וארגון הבריאות העולמי הכריז על "מצב חירום בינלאומי" במטרה להפנות משאבים נוספים למאבק בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully