וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הציקלון ההרסני: בפיג'י חוששים מהתפרצות של נגיף הזיקה

23.2.2016 / 9:45

מניין ההרוגים במדינת האיים שבאוקיינוס השקט ממשיך לעלות וברשויות מתקשים להגיע לאזורים המבודדים שנרחבו מהרוחות העזות של סופת "ווינסטון". בשל המים הרבים שנצברו, עובדי סיוע מזהירים מהתפשטות מגיפות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פיג'י שלחה היום (שלישי) סירות ועליהן סיוע לאיים מרוחקים שנפגעו קשות בעקבות הציקלון "ווינסטון" שהכה במדינה שבאוקיינוס השקט וגרם למותם של לפחות 29 בני אדם. החשש הוא שמניין ההרוגים ימשיך לעלות לאחר שתחודש התקשורת עם הקהילות המבודדות שנפגעו מהסופה החזקה ביותר בהיסטוריה של המדינה בת 900 אלף התושבים.

תיעוד מהאוויר שצולם על ידי חיל האוויר של ניו זילנד ופורסם באתר הרשמי של ממשלת פיג'י חשף עיירות שלמות ששוטחו והוצפו בשל הרוחות ההרסניות של "ווינסטון", שהגיעו למהירות של כ-200 קמ"ש והשתוללו בארכיפלג שמרכיב כ-300 איים. אלפים מתושבי המדינה חיים בבקתות מעץ או מבוץ באזורים הסמוכים לחוף.

הרשויות הזהירו מפני נזק "קטסטרופלי" לאי קורו, השביעי בגודלו במדינה. עוד יותר מ-8,000 בני אדם ממשיכים לשהות במרכזי פינוי ברחבי המדינה. ראש הממשלה פרנק ביינימרמה הבטיח כי ממשלתו עושה כל שביכולתה ברקע ביקורת גוברת על התגובה האטית שלה בחלקים מהמדינה.

עובדי סיוע מזהירים מפני התפרצות של נגיף הזיקה והדנגי, המועברים על ידי יתושים שנמשכים למים עומדים. "הסכנה שווירוס הזיקה והדנגי יגיעו לפיג'י בימים הקרובים היא אמתית", אמר כריס הגארטי, מנהל בכיר בתכנית בריאות אוסטרלית בינלאומית. "התקופה שאחרי אסון בסדר גודל שכזה עלולה מסוכנת במיוחד".

לקריאה נוספת בנושא
"חשש ממשבר הומניטרי": נזק כבד בפיג'י לאחר הסופה האימתנית
"ציקלון מפלצתי": בפיג'י מתכוננים לשיא של סופה אימתנית

בתים שנחרבו בפיג'י בעקבות סופת הציקלון "ווינסטון", 21 בפברואר 2016. AP
הסופות השתוללו במהירות של 200 קמ"ש. בתים חרבים בפיג'י/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully