וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש ממשבר הומניטרי": נזק כבד בפיג'י לאחר הסופה האימתנית

22.2.2016 / 9:14

17 בני אדם נהרגו כתוצאה מאחת הסופות העוצמתיות ביותר שתועדו בחצי הכדור הדרומי, וראש הממשלה הכריז על מצב חירום למשך 30 ימים. "התושבים מנסים לשקם את קווי התקשורת, אך חוששים מקבלת חדשות נוראיות"

צילום: רויטרס

הרשויות בפיג'י החלו אתמול (ראשון) לפנות את ההריסות שגרמה אחת מסופות הציקלון האימתניות ביותר שתועדו בחצי הדרומי של כדור הארץ. כפרים נידחים שוטחו, קווי החשמל והתקשורת נותקו ו-17 בני אדם לפחות נהרגו במהלך השעות שבהן פקדה הסופה "וילסון" את האזור, אליה התלוו רוחות בעוצמה של 315 קמ"ש.

ארגוני סיוע התריעו ממשבר הומניטרי, בעיקר באזורים הנמוכים במדינת האיים שם חיים אלפי אנשים בבקתות בוץ. זאת, לאחר ששיטפונות סחפו את היבול ואספקת המים באזור נקטעה. "תושבי פיג'י מנסים האופן נואש לשקם את קווי התקשורת שנפגעו בצורה קשה, אך הם חוששים שכאשר הקווים יושבו הם יקבלו חדשות נוראות", אמר רייג'לי ניקול, חבר בארגון סיוע. "בהתחשב בעוצמת הסערה והתמונות שהגיעו אלינו עד כה, ישנו חשש כבד כי מניין ההרוגים יוסיף לעלות וכי ביתם של מאות אנשים נהרס".

נזקי סופת הציקלון "וילסון" בפיג'י שבאוקיינוס השקט, פברואר 2016. רויטרס
"התושבים המומים". בית שנהרס בסופה/רויטרס

גם לאחר שהסופה עזבה את האזור, אנשים רבים נותרו במאות המקלטים שהוקמו ברחבי המדינה. "התושבים המומים ולא יודעים מה לעשות", אמר ראש הממשל פרנק ביינימרמה לאחר שהכריז על מצב חירום למשך 30 ימים. "זהו זמן של צער, אך גם זמן לפעול", הוסיף. "אנו נשיב את כל מה שאבד". כל ההרוגים שהו בעת הסופה לאורך החוף המערבי, ורובם נהרגו מפגיעת חפצים כבדים או מטביעה בים. שבעה דייגים עדין מוגדרים נעדרים, וקיים חשש כי הם נסחפו עם סירתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נזקי סופת הציקלון "וילסון" בפיג'י שבאוקיינוס השקט, פברואר 2016. רויטרס
הצפה שנגרמה כתוצאה מהסופה/רויטרס

הלילה הוסר העוצר שהוטל למשך 36 שעות והצבא החל לפלס את דרכו לעבר הכפרים המבודדים במדינה הכוללת 300 איים. ממשלות אוסטרליה וניו זילנד החליטו לשחרר את סיוע החירום שלהם המוצב בבירה סובה, שבה לא נרשם נזק משמעותי. "דרך המאגרים ניתן יהיה לספק מים בטוחים לשתייה ואמצעי היגיינה בסיסיים לאלה שאיבדו את בתיהם", אמרה שרת החוץ של אוסטרליה, ג'ולי בישוף. היא אף צינה כי ההכנות המוקדמות של ממשלת פיג'י הובילו למספר הרוגים נמוך באופן יחסי לאירוע מסוג זה.

"וינסטון" התקדמה באזור הפסיפיק בשבוע האחרון ופגעה גם במדינות השכנות לפיג'י, ונואטו וטונגה. סופות ציקלון כמו זו נפוצות באזור זה של העולם, אך קשה מאוד לחזות את תוצאותיהן. לעתים, סופות חזקות כמו "וינסטון" מסבות נזק רב, אך לפרקים מדובר גם באירוע עם נזקים מועטים בלבד. במקרה של פיג'י, סוכנויות האו"ם באזור כבר התכוננו לתמוך באומה במקרה שאסון יכה בה.

נזקי סופת הציקלון "וילסון" בפיג'י שבאוקיינוס השקט, פברואר 2016. AP
עין הסערה חוצה את פיג'י/AP
נזקי סופת הציקלון "וילסון" בפיג'י שבאוקיינוס השקט, פברואר 2016. AP
נזקי סופת הציקלון "וילסון" בפיג'י שבאוקיינוס השקט, פברואר 2016/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully