וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי ברגותי סיכמו על אינתיפאדה שקטה: "האלימות הזיקה לתדמית"

12.4.2016 / 0:20

בעקבות התכנית הכוללת "מאבק בכיבוש הישראלי" שנחשפה בוואלה! NEWS, הסביר אחד ממקורבי בכיר פתח בריאיון לאולפן את מניעיה: "הסכמי אוסלו קרסו ולכן אין מה להמשיך ולקיים אותם". על הקמפיין להענקת נובל לברגותי: "הוא ראוי. לוחם חופש ומנהיג"

עריכה: ניר חן

בכיר אש"ף וראש מועדון האסיר הפלסטיני קדורה פארס התייחס אתמול (שני) לחשיפת וואלה! NEWS לפיה הוא ושלושה ממקורבי מרואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל, הגיעו להבנות עם צמרת חמאס והג'יהאד האסלאמי בחו"ל על תכנית למאבק "בכיבוש הישראלי". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הסביר פארס כי "מטרת התכנית היא לסיים את הכיבוש ולגרום לישראלים להבין שיש עוד עם לצדם". לדבריו, "הסכמי אוסלו קרסו ולכן אין מה להמשיך ולקיים אותם".

התכנית כוללת צעדים בלתי-אלימים למימוש ריבונות פלסטינית ב"שטחים הכבושים ובראשם ירושלים", ובמסגרתם ישובשו החיים בהתנחלויות ותימנע היכולת של ישראל להפגין ריבונות ביהודה ושומרון, עד להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967. יישום התכנית תלוי בהגעה לפיוס בין כל הפלגים הפלסטיניים, והיא לא מתוכננת לצאת אל הפועל בתקופת כהונתו של יו"ר הרשות אבו מאזן.

"זה לא עניין של יום אחרי או לפני אבו מאזן", הבהיר בריאיון פארס. "בתנועה העממית הפלסטינית יש הרגשה שכבר הגענו למבוי סתום. התהליך המדיני כבר קרס לגמרי". לדבריו, "כל מה שמומש מהסכמי אוסלו אלה סעיפים שנותנים מענה לאינטרסים הישראליים ולא לאינטרס הפלסטיני".

עוד בוואלה! NEWS:
מבחן הר הבית של נתניהו: האם השקט היחסי ישרוד את פסח?
שלושת הפלסטינים הנעדרים נלכדו בדרכם לבצע פיגוע ראווה בישראל
הפלסטינים דנים עם ארצות ערב בהצעת החלטה לאו"ם נגד התנחלויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התהליך המדיני כבר קרס לגמרי". קדורה פארס/מערכת וואלה!, צילום מסך
"יכול להוביל כל מהלך מהכלא משום שהוא איש לא מבודד, הוא חלק מתנועה שמייצגת יותר מ-70% מהעם הפלסטיני"

את המגעים בין ברגותי לחמאס והג'יהאד האסלאמי ניהלו בחשאי בחודשים האחרונים ארבעה בכירים בפתח: פארס, אחמד רנים, סרחאן דוויכאת ומוחמד חוראני. כולם נחשבו לבכירים בתנזים של שנות ה-90 ומוכרים כחבריו האישיים של ברגותי. פארס אמר לאולפן וואלה! NEWS כי ברגותי "יכול להוביל כל מהלך מהכלא משום שהוא איש לא מבודד, הוא חלק מהנהגת תנועה שעדיין שמייצגת - לפחות מבחינת הדעות המדיניות שלה - יותר מ-70% מהעם הפלסטיני".

לפי פארס, ברגותי, שנמצא בכלא בישראל מאז 2002 לאחר שנגזרו עליו חמישה מאסרי עולם, ואחד המועמדים המובילים להחלפת אבו מאזן, "הוא מנהיג שיש לו רמת אמינות גבוהה בקרב העם הפלסטיני". לדבריו, "איך אתם (ישראל - ה"ק) מגדירים את מרוואן וחמאס - זה עניין פנים-ישראלי. אתם יכולים להמשיך ולטעון מה שאתם רוצים אבל זה לא משקף את המציאות. אם אנחנו מגיעים למסקנה שצריך לנהל מאבק לא אלים, אני חושב שזאת התפתחות חיובית".

חשיפת וואלה! NEWS

חשיפה: ברגותי סיכם עם חמאס והג'יהאד האסלאמי על "האינתיפאדה הבאה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מנהיג שיש לו רמת אמינות גבוהה בקרב העם הפלסטיני". פארס על ברגותי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פארס סבור כי "דרך של מאבק אלים גרמה לנו פגיעה בתדמית מאבק לאומי. לכן, צריך ללמוד לקחים מהניסיון הארוך שלנו מהמאבק וצריך להסיק מסקנות. המאבק הפלסטיני ישראלי הוא מאבק נגד הכיבוש. הוא לא צריך להיות מאבק של בודדים אלא מאבק שאותו תוביל התנועה הלאומית הפלסטינית וההנהגה תהיה אחרת לכל דבר שקורה".

היום אמורים להכריז מקורביו של ברגותי, שקיבל בעבר אזרחות כבוד מצרפת, על קמפיין בינלאומי להרצתו כמועמד לפרס נובל לשלום. "ברגותי ראוי לפרס נובל לשלום. יש המון אנשים מובילים ואמיצים שקיבלו פרס נובל לשלום, השאר זה שקרים של הישראלים. הוא לוחם חופש ומנהיג. גם בחברה הישראלית יש רבים שסבורים שברגותי ראוי".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully