וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים דנים עם ארצות ערב בהצעת החלטה לאו"ם נגד התנחלויות

השליח הפלסטיני לאו"ם, ריאד מנסור, אמר כי ההצעה נועדה לחדד את עמדת מועצת הביטחון בנוגע להתנחלויות, שנחשבות לבלתי לגיטימיות בעיניה. "העמדה הזאת צריכה להתבטא בפעולה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(אבו מאזן, בינואר: "לעצור את כל ההתנחלויות מ-67, הן סרטן שממלא את ארצנו")

הפלסטינים דנים עם ארצות ערב בהצעת החלטה חדשה נגד ההתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים – כך אמר השליח הפלסטיני לאו"ם, ריאד מנסור, שדבריו הובאו אתמול (שישי) באתר האיראני "PRESS TV". לדברי מנסור, ההצעה הוגשה למועצת הביטחון של האו"ם על מנת לחדד את עמדת מועצת הביטחון בנוגע להתנחלויות, שנחשבות לבלתי לגיטימיות ולמכשול עבור תהליך השלום לכאורה. "אם זו הערכת מועצת הביטחון, באחריותה לעצור את ההתנחלויות. העמדה הזאת צריכה להתבטא בפעולה", אמר מנסור.

הפלסטינים מתכננים להעלות הצעת החלטה ברוח זו במועצת הביטחון זה כמה חודשים. אך רוב ההערכות עד כה היו שהפלסטינים ינסו לקדם את היוזמה רק לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחודש נובמבר. בימים האחרונים חל שינוי בהערכות הללו על רקע כוונתו של אבו מאזן להגיע למטה האו"ם בניו יורק, שאותה אישרו גורמים פלסטיניים לוואלה! NEWS.

לקריאה נוספת:
הפלסטינים שוקלים מהלך נגד ההתנחלויות באו"ם בעוד כשבועיים
סקר: רוב הפלסטינים מתנגדים לפיגועי דקירה כחלק מהאינתיפאדה
על אף שנסללו בניגוד לחוק - יותר מ-200 כבישים בגדה לא נהרסו

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם שר החוץ של צרפת לורן פביוס, יוני 2015. AP
"פעולה נגד ההתנחלויות תסייע ליוזמה הצרפתית". אבו מאזן ושר החוץ הצרפתי לשעבר פביוס, ינואר/AP

טרם הגעתו, יו"ר הרשות מתכנן לפגוש בשבועיים הקרובים את מנהיגי צרפת, רוסיה וגרמניה. זאת, כביכול כדי לדון איתם בתכנית הצרפתית לכינוס ועידת שלום בינלאומית בחודשי הקיץ.

"אם מועצת הביטחון תחליט לפעול בעניין, זה יסייע רבות ליוזמה הצרפתית לכינוס ועידת השלום", אמר מנסור. עם זאת, הוא הזהיר כי "אלו המונעים ממועצת הביטחון לפעול בנושא ישאו באחריות לאי הסרת המכשול המשמעותי הזה מהדרך לשלום".

הצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על סנקציות חדשות נגד קוריאה הצפונית, 2 במרץ 2016. רויטרס
דיון במועצת הביטחון של האו"ם, לפני חודש/רויטרס

לפני כשבועיים נחלו הפלסטינים הישג משמעותי מבחינתם במאבק נגד ההתנחלויות בזירה הבינלאומית, כשמועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה החלטה על הקמת "רשימה שחורה" של חברות הפועלות בהתנחלויות. ארצות הברית וישראל פעלו מאחורי הקלעים כדי לנסות לסכל את המהלך, אך הן נכשלו. בישראל התאכזבו מכך שמדינות מערביות בולטות נמנעו בהצבעה במקום להתנגד להצעה המדוברת.

בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחסו שלשום ליוזמה הפלסטינית ומסרו כי "אבו מאזן ‏נוקט בצעד שירחיק את המשא ומתן. הדרך היחידה לקדם את השלום היא באמצעות משא ומתן ישיר ומזה אבו מאזן מתחמק. הפלסטינים מחנכים את ילדיהם יום יום שההתנחלויות הן תל אביב, חיפה ועכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully