וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הפלסטינים מתנגדים לפיגועי דקירה כחלק מהאינתיפאדה

14.3.2016 / 0:27

יותר מ-75% מתושבי רצועת עזה תומכים בגל הטרור, ובגדה 51.6% הביעו תמיכה בו. עם זאת, על פי הסקר של מכון המחקר הפלסטיני JMCC, מבין תושבי הגדה המערבית 53.9% הביעו התנגדות להמשך פיגועי הדקירה. ומה הפלסטינים חושבים על דאעש?

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: גדי וינסטוק

(סרטון תעמולה של הרשות הפלסטינית: "אפרטהייד תוצרת ישראל")

55.9% מהפלסטינים תומכים באינתיפאדה הנוכחית, ואילו 41% מהם מתנגדים לה – כך עולה מסקר שפרסם אתמול (ראשון) מכון המחקר הפלסטיני "מרכז ירושלים למדיה ולתקשורת" (JMCC). בפילוח גיאוגרפי, נמצא כי התמיכה בגל הטרור גבוהה יותר ברצועת עזה, שם 75.8% מהתושבים הביעו תמיכה בכך, לעומת 51.6% תמיכה בגדה המערבית. עם זאת, 53.9% מתושבי הגדה המערבית הביעו התנגדות להמשך פיגועי הדקירה.

רוב גדול בציבור הפלסטיני, 69%, עדיין תומך בפתרון שתי המדינות כבסיס לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני. רק 24.8% קראו לשינוי המדיניות הרשמית של הרשות הפלסטינית לדרישה למדינה אחת, שתקיים שוויון זכויות מלא לערבים וליהודים. כמו כן, 22.5% מהפלסטינים מעדיפים את האיחוד האירופי כמתווך במשא ומתן עתידי בין ישראל לפלסטינים, 19.2% יעדיפו כי מצרים תתווך בין הצדדים, ורק 4.9% תומכים בתיווך אמריקני.

עוד בוואלה! NEWS:
פריז ממשיכה בקידום ועידת השלום: השליח המיוחד מגיע לישראל
תיעוד: מתנחלים תוקפים פעילי שמאל ופלסטינים שעיבדו אדמות פרטיות
פרשנות | ה"גל" מסרב להישבר: אינתיפאדת היחידים עדיין כאן - ותהיה קשה יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסקר רואיינו 1,200 בני אדם מעל גיל 18 פנים מול פנים בין 1 ל-5 במרץ. ממוצע הגיל של הנשאלים עמד על 38. בגדה המערבית השתתפו בסקר 750 בני אדם באזור חברון, ג'נין, טובאס, רמאללה, יריחו, ירושלים, בית לחם, שכם, טול כרם וקלקיליה. 450 בני אדם רואיינו לסקר ברצועת עזה, בערים כמו עזה, חאן יונס, רפיח, צפון עזה, ודיר אל-בלח. טעות בדגימה עומדת על 3% ודיוקה על 95%.

בסוגיית התיאום הביטחוני עם ישראל, הדעות חלוקות. 48.2% מהפלסטינים תומכים בסיום התיאום הביטחוני עם ישראל, ואילו 43.4% מצדדים בהמשכו. עם זאת, 52.7% מהפלסטינים הבהירו כי יתנגדו להפסקת התיאום הביטחוני אם הדבר יוביל להשהיית התיאום האזרחי, כלומר הנפקת אישורים והיתרים מצד ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר הצביע על ירידה בשיעור התמיכה ביו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ורק 45.3% מהפלסטינים הביעו שביעות רצון מהתנהלותו. בחודש אוגוסט שעבר, שיעור התמיכה בו היה 52.4%. רמת האמון בחמאס צנחה מ-22% לפני שנה, ל-16.5% בלבד כיום. האמון בפתח, תנועתו של אבו מאזן, עלה בשיעור זעום, מ-34% לפני שנה ל-35.5% כיום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מהסקר כי התמיכה במרואן ברגותי, בכיר פתח הנושא חמישה מאסרי עולם בכלא הישראלי, כמחליפו האפשרי של יו"ר הרשות במגמת עלייה. 15.3% מהנשאלים העידו כי יצביעו לו בבחירות לנשיאות אם אבו מאזן לא יתמודד, בהשוואה ל-10.5% בחודש אוגוסט האחרון. אם אבו מאזן יתמודד שוב, הוא צפוי לזכות עם 14.4% מקולות הבוחרים, אחריו בכיר חמאס איסמעיל הניה עם 10.8%, וברגותי שבתרחיש זה יקבל 9.9% מהקולות.

בין הנושאים שנבחנו בסקר היה גם יחסם של הפלסטינים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הנתונים מעלים כי רוב גדול מהנשאלים, 82.1%, מחזיקים בדעה שלילית על הארגון האסלאמיסטי, ורק 6.1% מהפלסטינים רואים אותו באור חיובי. 52.1% מהפלסטינים סבורים כי פעילות דאעש פוגמת במטרות העם הפלסטיני, ורק 2.8% טענו כי היא מקדמת את מטרותיו.

(עדכון ראשון: 18:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully