וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דאעש שחרר את מאות האזרחים שחטף במפעל בדמשק

הארגון הסורי לזכויות אדם אישר את הדיווח, שלפיו שוחררו מאות מבין האזרחים שנשבו בתחילת השבוע. לפי דאעש, ארבעה הוצאו להורג והיתר פונו למקום בטוח, וקיבלו טיפול רפואי ומזון

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הארגון הסורי לזכויות אדם אישר היום (שישי) את טענת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לפיה שוחררו מאות עובדי מפעל בדמשק, שנשבו בתחילת השבוע בידי הארגון. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 170 עובדי המפעל כבר שוחררו, בעוד במפעל ישנם כ-300 עובדים.

לפי הדיווח בסוכנות "אעמאק" של הארגון, 300 האזרחים הועברו למקום בטוח, וניתן להם טיפול רפואי מזון. הם נחקרו, ונמצא כי ביניהם יש 20 גורמים המזוהים עם הכוחות הכורדיים הנאבקים בדאעש, כמו גם ארבעה דרוזים שהוצאו להורג. מוקדם יותר היום דווח כי דאעש טבח בכ-175 אזרחים מבין החטופים, אולם לאחר זמן קצר נמסר כי מדובר בדיווח לא מהימן.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
המחבל האחרון מפריז נעצר; DNA שלו זוהה בדירת המחבלים בבריסל
ביל קלינטון התעמת עם מפגינים באירוע בחירות בפילדלפיה
"תתביישי אירופה": הגירוש נמשך - גל שני של מבקשי מקלט ומהגרים לטורקיה

שחרור עובדי מפעל שנחטפו על ידי דאעש, דמשק, סוריה, 8 באפריל 2016. "אעמאק", צילום מסך
עובדי המפעל הסורים שנשבו בידי דאעש, משוחררים לחופשי/צילום מסך, "אעמאק"

ביום שני האחרון השתלטו פעילי הארגון על מפעל מלט בעיירה דומייר, 50 קילומטרים מזרחית לדמשק. ורמים המזוהים עם המשטר סיפרו כי לוחמי הארגון הסוני הגיעו למפעל ברכבים והעלו אליהם באיומים את העובדים והקבלנים שהיו במקום. המספר המדויק של הנשבים לא ברור. בעוד כי אחד ממנהלי המפעל טען כי ישנם 250 אזרחים שנשבו, בממשל טענו כי מדובר ביותר מ-300.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully