וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מצליחים ליצור עמם קשר": דאעש חטף מאות סורים במפעל

אילן זלאיט

7.4.2016 / 20:54

סוכנות הידיעות הצרפתית והמשטר הסורי דיווחו כי בין 250 ל-300 איש נלקחו בשבי הארגון כשהסתער על מפעל הסמוך לבירה דמשק והשתלט עליו. לפי רשת אל-מיאדין, יותר ממאה מהם הצליחו להימלט

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

כ-250 אזרחים סורים נחטפו בתחילת השבוע בידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במקום עבודתם במפעל בפרברי דמשק, בירת סוריה - כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הצרפתית, שציטטה תושבים מקומיים. רשת אל-מיאדין דיווחה כי כמאה מהם הצליחו להימלט.

האירוע התרחש ביום שני, במפעל מלט בעיירה דומייר, 50 קילומטרים מזרחית לעיר. גורמים המזוהים עם המשטר סיפרו כי לוחמי הארגון הסוני הגיעו למפעל ברכבים והעלו אליהם באיומים את העובדים והקבלנים שהיו במקום.

"מאז ההתקפה של דאעש על המפעל אנחנו לא מצליחים ליצור קשר עם קרובי המשפחה שלנו שעבדו בו", סיפר אחד מתושבי העיירה לסוכנות הידיעות הצרפתית. אחד ממנהלי המפעל מסר כי 250 מהעובדים נעדרים מאז המתקפה, בעוד שסוכנות הידיעות הסורית הממלכתית "סאנא" הודיעה כי מספר החטופים גדול יותר ועומד על 300.

דאעש נוהג לתקוף מפעלי ייצור הקשורים למשטר אסד ולנאמניו. כלי התקשורת הממלכתיים במדינה דיווחו כי אתמול נמלטו 106 פועלים סינים ממפעל בבעלות סינית בעיירה ג'ירוד הסמוכה למקום החטיפה, מחשש שיותקף גם הוא על ידי לוחמי "המדינה האסלאמית".

לקריאה נוספת בנושא
"סגירת חשבונות": חוסל המורד הסורי שאכל לב של חייל מצבא אסד
תיעוד: מורדים סורים מפילים מטוס קרב ושובים את הטייס

(עדכון ראשון: 19:04)

מצעד ראווה של דאעש בסוריה. יוני 2014. רויטרס
לוחמי דאעש בסוריה, יוני 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully