וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מורדים סורים מפילים מטוס קרב ושובים את הטייס

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוס הקרב הופל באזור במחוז חאלב שנשלט בידי ג'בהת א-נוסרה. הטייס תועד צונח ונוחת על הקרקע - אז נשבה בידי תושבים מקומיים. המשטר: "המטוס הופל בידי טיל נ"מ"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

מטוס קרב מחיל האוויר של סוריה הופל היום (שלישי) במחוז חאלב, באזור שנשלט על ידי ג'בהת א-נוסרה - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. בסרטון שפורסם על ידי כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה נראה טייס המטוס צונח ונשבה עם נחיתתו על הקרקע באזור אל-עיס עם תושבים מקומיים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הטייס נמצא בידי הארגון המזוהה עם אל-קאעדה.

ג'בהת א-נוסרה כבש את השטח בשבוע שעבר, שמאז היה נתון להפצצה כבדה מצד מטוסי קרב סוריים ורוסיים. הטלוויזיה הסורית הודתה בנפילת המטוס, שלדבריה הופל לאחר ירי של טיל נגד-מטוסים לעברו.

הפסקת אש שברירית בין רוב ארגוני המורדים לבין כוחותיו של הנשיא בשאר אסד נשמרת יותר מחודש, בזמן שנציגי הצדדים מנסים לחדש את המשא ומתן כדי להביא לסיום המלחמה בת חמש השנים. ואולם, ג'הבת א-נוסרה וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לא נכללו בהסכם.

לקריאה נוספת בנושא
דובר ג'בהת א-נוסרה חוסל בתקיפה אווירית בצפון סוריה
ההנהגה העלאווית בצעד פומבי חריג: "לא קשורים לפשעי אסד"
המנהיג הסורי המסתורי נחשף: פורסמה זהותו של ראש ג'בהת א-נוסרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטייס שנלקח בשבי, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א כי כוחות הצבא הותקפו על ידי לוחמי דאעש בגז חרדל בבסיס חיל אוויר שאותו הם מכתרים במחוז דיר א-זור. לא נמסר מספר הנפגעים המדויק, אך לפי הדיווח, "טרוריסטים של דאעש תקפו את שדה התעופה הצבאי בדיר א-זור עם רקטות שהכילו גז חרדל, שגרמו לכמה אנשים להיחנק".

המתקפה על הבסיס שאותו מנסה דאעש לכבש זה חודשים רבים הגיעה לאחר שורת מפלות שספג במחוז חומס הסמוך. בתחילת שבוע שעבר שחרר צבא אסד, בסיוע אווירי רוסי, את תדמור, שעשויה לשמש נקודת יציאה למתקפה על דיר א-זור. ביום ראשון, כוחות המשטר השתלטו מחדש גם על העיירה אל-קריתין, שנמצאת כמאה קילומטרים ממערב לתדמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully