וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאושפז הפסיכיאטרי שנחשד שנחטף על ידי כת אותר בביתו; החשודים שוחררו

8.4.2016 / 10:45

דוד ביטון, מאושפז במחלקה הפסיכיאטרית בהדסה עין כרם בבירה, נמצא בביתו בעיר לאחר שנעדר מאז החודש שעבר. על פי החשד, קבוצת מאמינים חטפה אותו במטרה להציגו כ"באבא" בצפון. שני חשודים בפרשה שוחררו

צילום:רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

דוד ביטון, מאושפז במחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים הדסה עין כרם בעיר, שעל פי החשד נחטף במטרה להציגו כ"באבא" בעל סגולות וידע בתורה, נמצא היום (שישי) בביתו בירושלים. זאת לאחר שביטון, בן 57, נעדר מאז החודש שעבר. בית משפט השלום בעיר שחרר אתמול את החשודים בחטיפה. המשטרה ממשיכה לחקור את הפרשה, ובודקים אם ברח מיוזמתו מהמחלקה הסגורה או שנחטף על ידי כת.

במסגרת החקירה נעצרו בני הזוג אליהו ויעל לרנר, בחשד למעורבות בפרשה. על פי החשד, הם לקחו אותו מהמחלקה בעודו ישוב בכיסא הגלגלים – והפכו אותו לרב מקובל בעל כורחו.

לקריאה נוספת:
עקב חשיפת וואלה! NEWS: קריאה לפתוח את תיק המנהל החשוד שהכה תלמיד
בעל פאב ונער בן 16 מבאר שבע נעצרו בחשד לאונס קטינה; המקום נסגר
גורש מזימבבואה, נמלט מהולנד ונתפס בדרום אפריקה: מסעותיו של הרב הנעלם

אליהו לרנר חשוד בחטיפת בחור לוקה בנפשו כדי לאלצו לשמש כבאבא. בית משפט השלום ירושלים. 29 במרץ 2016. יוסי אלי
החשוד המרכזי שוחרר. אליהו לרנר מובא לדיון במעצרו, בחודש שעבר/יוסי אלי

במהלך הדיון בהארכת מעצרה הקודמת של לרנר, טען נציג המשטרה אבי שבתאי כי ביטון מוחזק בניגוד לרצונו. עם זאת, עו"ד אריאל עטרי שמייצג את לרנר, הביא את אהרון ביטון, אחיו של ביטון, להעיד. לדבריו, דוד ברח לא פעם מבית החולים משום שסבל במקום. לשאלה כיצד אדם יכול לברוח מבית החולים על כיסא גלגלים, טען האח כי אנשים שמאמינים בסגולותיו וסייעו לו. עוד טוענים בני המשפחה טוענים כי ביטון לא רוצה שימצאו אותו.

לרנר טען בחקירתו שביטון הוא רב, אך המשטרה סבורה כי אין אמת בדבר. הוא אף ציין אז כי ראה אותו לאחרונה בטבריה. החקירה החלה בעקבות תלונה על היעדרותו של ביטון. לאחר כמה ימים קיבלה החקירה תפנית, כשלמשטרה הגיע מידע מודיעיני ולפיו הוא נחטף בידי הקבוצה הדתית. המשטרה ציינה כי בשלב החקירה הסמויה ניסה לרנר לשבשה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

בא כוחם של חלק מהחשודים בחטיפה, עו"ד אריאל עטרי, מסר כי "בידי המשטרה נמצא סוף סוף 'החטוף' שביקש להיעלם. במשך יותר משבוע טענתי שהרב ביטון בחר להיעלם בשל הסבל שחווה בטיפול שקבל בבית החולים. עדים שהפנינו למשטרה אישרו זאת, וספרו על כוונתו לברוח".

"שלושה אנשים חפים מפשע שייצגתי נאלצו לבלות במעצר עד שהמשטרה הבינה זאת וכולם שוחררו ממעצר ע"י בתי המשפט, בזה אחר זה. אני מקווה שנציגי המשטרה גבו עדות מהרב ביטון והבינו כי לא היה מקום למעצרים מלכתחילה, ושדי והותר סבל נגרם לאנשים חפים מפשע בשל ה'חטיפה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully