וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב משרד הבריאות על איסור החמץ בבתי החולים: "זה רכוש ציבורי"

7.4.2016 / 12:20

בישיבת מועצת הרבנות הראשית בנושא הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, ההתנגדות לצמצום האיסור הגיעה דווקא ממשרד הבריאות. הרב פנחס פרנקל הסביר כי בתי החולים הם רכוש ציבורי, ולכן לא ניתן להכריע לטובת המיעוט שנמצא בהם

בית חולים איכילוב. שרון בוקוב
לא ניתן יהיה להכניס חמץ בפסח. בית החולים איכילוב שבתל אביב/שרון בוקוב

רב משרד הבריאות, פנחס פרנקל, הסביר את התנגדותו להצעת הרבנות הראשית להקל את האיסור הגורף על הכנסת מזון שאינו כשר לפסח לבתי החולים במהלך החג, ואמר כי בהכשרת המרכזים הרפואיים מושקע כסף רב. "היות שמושקעים משאבים רבים כדי להכשיר בית חולים לפסח, וזה רכוש ציבורי, לא ניתן לתת למיעוט, לא משנה איזה – וזה לאו דווקא מיעוט ערבי, זו לא גזענות, יש גם יהודים שלא שומרים כשרות – לא נותנים להם להכניס כאלה דברים", הסביר הרב בישיבה שנערכה בנושא במועצת הרבנות הראשית בינואר האחרון. "חמץ זה דבר בולט, אוכל אחר זה כבר לא דבר שתמיד ניתן לשלוט עליו".

אתמול נחשף בוואלה! NEWS כי בישיבה משותפת של גורמים מקצועיים ברבנות הראשית ובמשרד הבריאות, העלו גורמים ברבנות הצעה לצמצם את האיסור הגורף, שלפיו אין להכניס חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח. לפי ההצעה, יש להקצות מתחם בכל בתי החולים שבו לא מוגש אוכל כשר לפסח ושאין בו כלי אוכל כשרים לחג, ואליו תותר הכנסת חמץ.

במהלך הישיבה, שבה השתתפו גורמי המקצוע, טענו נציגי משרד הבריאות כי ההצעה עלולה להיות בלתי ישימה, מאחר שישנם מאפיינים שונים לבתי החולים השונים ברחבי הארץ. חרף ההתנגדות, הוחלט כי משרד הבריאות יבחן לעומק את ישימות ההצעה, אך במשרד לא השיבו על כך והאיסור הגורף של הרבנות הראשית לישראל להכניס חמץ לבתי החולים נותר על כנו.

עוד בנושא הרבנות הראשית:
אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: הרב הראשי נסוג מהתנגדותו למינוי דיינים
"הבלנית מיששה וגרמה לי לטבול 6 פעמים": החשש הגובר מחוק המקוואות
בג"ץ שובר את מונופול הרבנות: המדינה תכיר בגיור פרטי בקבלת אזרחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully