וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות הציעה לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים - משרד הבריאות התנגד

6.4.2016 / 9:00

מועצת הרבנות הראשית קבעה כי ניתן יהיה להקצות מתחם בבתי החולים שבו לא תישמר הכשרות בחג הפסח, אך נציג משרד הבריאות טען כי "עדיף להשאיר את האיסור הגורף על כנו". המשרד בתגובה: "לא צפוי שינוי במדיניות"

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
לא ניתן יהיה להכניס חמץ בפסח. בית החולים איכילוב שבתל אביב/ראובן קסטרו

הרבנות הראשית הציעה לאחרונה לצמצם את האיסור הגורף על הכנסת מוצרי חמץ לבתי חולים ברחבי הארץ במהלך חג הפסח, אך דווקא משרד הבריאות התנגד להצעה – כך נודע לוואלה! NEWS. התנגדות המשרד מגיעה על אף העובדה שהאיסור במתכונתו הנוכחית פוגע בצורכיהם של אזרחי ישראל שאינם יהודים, וכן של אלה שאינם שומרי כשרות.

על פי נהלי הרבנות, שתפקידה לקבוע כללים ותנאים אחידים למתן תעודות הכשר, במהלך החג אין להכניס לבית החולים מוצרי מזון כלשהם שלא נרכשו או ניתנו בבית החולים. בעקבות דרישה של גורמים שונים לשנות את המדיניות הנוקשה, מועצת הרבנות הראשית בחנה לאחרונה במספר הזדמנויות אם ישנה דרך אחרת שבה ניתן להבטיח את הכשרות בבתי החולים במהלך החג, תוך התחשבות בצורכיהם של מי שאינם שומרי כשרות.

עו"ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית, טען במהלך אחד הדיונים כי אם הסוגיה תגיע לבג"ץ יהיה קשה להגן על האיסור הגורף להכנסת חמץ. ברבנות סיכמו את הדיון בהצעה לפיה יש להקצות מתחם בבית חולים שבו לא מוגש אוכל כשר לפסח ושאין בו כלי אוכל כשרים לחג, אליו תותר הכנסת חמץ. אלא שהרב פנחס פרנקל, ממונה מטעם משרד הבריאות בנושא שירותי דת בבתי החולים, התנגד ואמר בדיון כי "עדיף להשאיר את האיסור הגורף על כנו".

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
לא קיבלו מענה ממשרד הבריאות. הרבנות הראשית בירושלים/רוני כנפו

ברבנות הראשית החליטו להעביר את ההצעה לבחינת משרד הבריאות חרף התנגדותו של הרב פרנקל. הם המתינו זמן ממושך לתגובת המשרד, אך זו לא התקבלה. גם לאחר כמה שבועות, כאשר פנו שוב גורמים ברבנות למשרד הבריאות, פנייתם לא נענתה. בהיעדר התייחסות מהמשרד, הרבנות הראשית החליטה להשאיר את האיסור הקיים על כנו ולא לאפשר הכנסת מוצרי חמץ לבתי החולים בחג הקרוב.

גורם ברבנות הסביר כי "לא הייתה אפשרות למועצה לבחון חלופות נוספות". ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה, ולא צפוי שינוי ממה שהיה נהוג בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully