וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: "אין לנו בעיה עם התקשורת, אך נילחם בהדלפות מחקירות"

6.4.2016 / 14:09

מפכ"ל המשטרה הבהיר כי "ההדלפות פוגעות בחקירה ובכבוד הנחקר", וטען כי "כשיש עשייה, היא לא מעניינת" בעיני כלי התקשורת. לדבריו, "אפשר להגן על הציבור בלי אמון, אך לא לשרת אותו. נפעל בכל מקום שבו אנחנו יכולים לשנות את הנורמות"

צילום: באדיבות כנס לשכת עורכי הדין, עריכה: גדי וינסטוק

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, אמר היום (רביעי) בנאום שנשא בכנס לשכת עורכי הדין באילת: "אין לנו בעיה עם התקשורת, אך נילחם בהדלפות מחקירות". המפכ"ל התייחס בדבריו לביקורת שעלתה בכלי התקשורת על מידור העיתונאים בהתפתחויות בחקירות, בהן חקירת הפיגוע בתל אביב לפני כארבעה חודשים. "ההדלפות פוגעות בחקירה ובכבוד הנחקר", הוסיף.

אלשיך הוסיף כי המשטרה תחת פיקודו הכריזה רק על נושא אחד טאבו, שהוא הדלפות מחקירה. "אני משלם על זה מחיר אישי, אבל אני לא מוכן להישבר. לא נדליף מחקירה", הבהיר. הוא טען כי אין בעיה שהתקשורת תהיה חשופה לעשייה המשטרתית. לדבריו, "הבעיה היא שכשיש עשייה היא לא מעניינת בעיניה. לא ראיתי כתב בפרויקט שלנו למען הנוער אף שלדעתי זה מעניין את הציבור".

עוד בוואלה! NEWS:
סגן ניצב במשטרה פוטר לאחר שהודה בביצוע עבירות מין באשת עבריין
ארדן התחייב: "נכפיל את מספר ניידות התנועה בתוך שנה"
כפילים במדים: צפו בשוטר שדומה שתי טיפות מים למפכ"ל רוני אלשיך

העדלאידע בחולון. ראובן קסטרו
"לא ראיתי כתב בפרויקט שלנו למען הנוער". אלשיך/ראובן קסטרו

"המשטרה לא יכולה לתפקד בלי אמון הציבור", קרא המפכ"ל. "להגן עליו אפשר בלי אמון, אך לשרת אותו - אי אפשר. אם אנחנו רוצים להצליח בכך - אנו חייבים אמון". בנוסף, אמר אלשיך כי "נפעל לגייס, במינון נכון, שוטרים מכל המגזרים בחברה, ולדאוג שתהיה להם גישה נכונה לאזרחים מכל המגזרים האחרים".

לדבריו של המפכ"ל, הפשיעה בכל רחבי העולם בירידה. "אך אין מה לשמוח בתחום הזה", הבהיר. "כל הפשיעה עוברת לסייבר. לא צריך לשדוד בנק כשאפשר לעשות את אותו סכום בהונאת מחשב. כדי לקדם פני רעה צריך לפתח את התחום. אנו מטפלים בזה, ומקימים יחידה גם ללוחמה בפדופיליה ברשת. יש תחכום שטני של עבריינים בתחום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מאות פעילי ימין הפגינו מול תחנת משטרת פתח תקווה במחאה על אחזקת החשודים בטרור היהודי, 05 בדצמבר 2015. נמרוד סונדרס
פועלים בקהילות שונות. הפגנה מול תחנת משטרת פתח תקווה נגד החזקת חשוד בטרור יהודי/נמרוד סונדרס

"אנחנו נחשבים מעצמת סייבר", הוסיף. "היכולות כאן נמכרות בכל העולם. הארגונים שצריכים לתת לכך מענה עסוקים בכך יומם ולילה". מנגד, הבהיר אלשיך: "המשטרה עבדה על כך רבות בתחום 'השיטור הגבוה', וזכינו על כך להערכה ברחבי העולם. עם זאת, ההישגים בשיטור הגבוה כמעט ואינם משפיעים על אמון הציבור. גם כאשר אנו משתקים ארגוני פשע, זה אינו נותן מענה מול העבריינים הפשוטים, והאזרח מרגיש שאין לו מענה".

המפכ"ל הוסיף כי המשטרה פועלת במקביל בפעילויות חינוכיות והסברתיות בבתי ספר ובקהילות שונות, כולל שיח עם רבנים ועם שייחים. הוא הבהיר כי המשטרה פועלת "בכל מקום שבו אנו יכולים לשנות את הנורמות לפני ביצוע העבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully