וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ניצב במשטרה פוטר לאחר שהודה בביצוע עבירות מין באשת עבריין

5.4.2016 / 17:50

בעקבות המלצת המפכ"ל, החליט השר לביטחון פנים להדיח את סנ"צ עמי מועלם, מפקד תחנת מגדל העמק לשעבר, שהודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון. ארדן: "מעשיו של הקצין אינם עולים בקנה אחד עם הערכים והנורמות שיש להטמיע במשטרת ישראל"

סגן ניצב עמי מועלם פוטר מהשירות אחרי שהודה בעבירות מין באשת עבריין, אפריל 2016. דובר משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
"הבטיח שיעזור לאישה בתמורה להטבות מיניות". עמי מועלם/מערכת וואלה! NEWS, דובר משטרת ישראל

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן החליט היום (שלישי) לפטר את מפקד תחנת מגדל העמק לשעבר, סגן-ניצב עמי מועלם, משירות במשטרת ישראל. זאת, בעקבות חקירתו של סנ"צ מועלם במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שלאחריה הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הטרדה מינית והפרת אמונים.

בספטמבר האחרון הודיעה מח"ש כי הוא יועמד לדין פלילי בעבירות של מעשה מגונה, הטרדה מינית והפרת אמונים, בכפוף לשימוע. הוא הושעה מתפקידו זמן קצר לפני כן משום שנחשד בקיום קשר מיני עם אשתו של עבריין מצפון הארץ, בתמורה להקלות שנתן לבעלה.

החלטתו של ארדן הגיעה בהמשך להמלצתו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, ומתוקף סמכותו של השר לפי סעיף 21 לפקודת המשטרה. ארדן מסר כי "מעשיו של הקצין, כפי שעולים מהחומרים שהועברו לעיוני, אינם עולים בקנה אחד עם הערכים והנורמות שיש להטמיע במשטרת ישראל ולכן מחייבים את פיטוריו".

עוד בוואלה! NEWS:
דריסת האם והפעוט בתל אביב: חשד שנהגת הגולף חצתה באור אדום
נתניהו על בית המשפט העליון: "אין מוסד שנמצא מעל הביקורת"

משרד המשפטים בתל אביב. אורי לנץ
הודה בעסקת טיעון. מח"ש/אורי לנץ

האישה והעבריין נעצרו על ידי המשטרה בתחילת 2015, בחשד לביצוע עבירות סחיטה ואיומים באזור העמקים. החשוד נותר במעצר ולטענת אשתו פנתה למועלם בבקשה שיסייע לבעלה. לדבריה, הוא הבטיח כי יעזור לה בתמורה להטבות מיניות.

האישה התלוננה מיד לאחר מכן בפני מח"ש, והציגה התכתבות של מסרונים ביניהם, שמאששת את טענותיה. כחודש לאחר הגשת התלונה, הוצא סנ"צ מועלם לחופשה. מדובר בקצין ותיק במחוז הצפוני של המשטרה שבעבר פיקד על היחידה המרכזית במרחב העמקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully