וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן התחייב: "נכפיל את מספר ניידות התנועה בתוך שנה"

29.3.2016 / 12:40

השר לביטחון פנים התייחס לעובדה כי מספר הניידות באגף התנועה עומד כיום על 112, כאשר מחציתן הגיעו לקילומטרז' גבוה וצפויות להיות מושבתות עד סוף השנה, ואמר: "טעות חמורה לקצץ באגף". הוא ביקר גם את התלות של אגף התנועה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים

צילום: באדיבות "אור ירוק", עריכה: יאיר דניאל
גלעד ארדן בכנס עמותת אור ירוק. אור ירוק, צילום מסך
גלעד ארדן בכנס עמותת אור ירוק/צילום מסך, אור ירוק

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התחייב היום (שלישי) בכנס השנתי של עמותת "אור ירוק", שנערך בסימן "הכי קל להאשים את הנהג", כי "מספר הניידות התנועה יוכפל תוך שנה". אולם, שמואל אבואב, מנכ"ל העמותה, אמר כי "ישראל לא יכולה לקבל עוד שנה של עלייה במספר ההרוגים". מספר הניידות באגף התנועה עומד כיום על 112, מחציתן הגיעו לקילומטרז' גבוה וצפויות להיות מושבתות עד סוף השנה. זאת, בניגוד להחלטת הממשלה שקבעה כי צריכות להיות 450 ניידות בשימוש.

השר ארדן התייחס לתמונת המצב הקשה שממנה סובל אגף התנועה, ונחשפה בעבר בוואלה! NEWS, והודה בטעויות שנעשו בטיפול האגף. "אין ספק שהייתה כאן טעות חמורה וקשה, ונעשה קיצוץ גדול באגף התנועה שגם ככה הוא לא הכי חזק ביחס למדינות אחרות", אמר ארדן במתחם הכנסים "אבניו" שבקריית שדה התעופה. לדבריו, "האחריות שלי לתקן את הטעות היא גדולה ביותר, הנחיתי ואפעל לכך שמספר הניידות של אגף התנועה יוכפל תוך כשנה".

ארדן התייחס גם למצבה הקשה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שבעקבות חילוקי דעות עם אגף התנועה, לא העבירה תקציבים שנועדו לתחזק את כמות הניידות והעזרים לאכיפה. "אין לי טענות לרשות הלאומית, אני לא בקיא במה שהיה בינה לבין משרד התחבורה ומשרד האוצר", אמר ארדן. "אנחנו חייבים לסיים את התלות התקציבית המיותרת בין הרשות הלאומית לאגף התנועה. אני חייב לומר שזכיתי להבנה גם אצל שר התחבורה, ואצל משרד האוצר – זה יסתיים בשבועות הקרובות, ויהיה אפשר לבחון אותנו על התעדוף.

עוד באותו נושא:
אגף התנועה נואש לכסף - אז למה המיליונים המיותרים לא מגיעים אליו?
המחלוקת שחושפת את השפל חסר התקדים באגף התנועה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנה פרצה מחלוקת חריפה בין ממלא מקום אגף התנועה של המשטרה לבין יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מונעת את התחלת יישום התכנית לשיקום אגף התנועה. ראש אגף התנועה דאז, ניצב משה אדרי, סיכם עם יו"ר הרשות הלאומית, יעקב שיינין, על קבלת תוספת תקציב בסך של כ-60 מיליון שקלים לצורך פעילות האגף.

עם זאת, בטרם נחתם ההסכם בין הצדדים, עזב אדרי את תפקידו ועבר לפקד על מחוז ירושלים. כעת, כשנדרש ממלא מקומו, תת-ניצב אלברט אוחיון, לחתום על ההסכם, הוא סירב לעשות כן בשל דרישתו של שיינין להתנות את העברת הכסף בפיקוח על הניידות שיירכשו, באמצעות מכשיר מיוחד שיותקן בהן.

גלעד ארדן בכנס עמותת אור ירוק. אור ירוק, צילום מסך
"טעות חמורה בקיצוץ באגף התנועה". השר ארדן בכנס, היום/צילום מסך, אור ירוק

השר ארדן התייחס גם לדוח מבקר המדינה האחרון שמתח ביקורת על אוזלת ידו של אגף התנועה וקבע כי ישנם ליקויים מהותיים באופן האכיפה וברמתה. ארדן אמר כי הוא הולך להחיל שינויים מהותיים במחלקות האגף, ואחד מהם הוא הקמת מחלק תנועה בכל ימ"ר מחוזי. "חצי מיליון כלי רכב נוספים בכבישים, אבל חלה ירידה במספר התקנים והניידות. נהג פוגש ניידת רק פעם בשלושה ימים בממוצע, וזה עוד לפני שדיברנו על מצב הניידות".

לדבריו, "המשטרה מגבשת תכנית, ולאור לקחי העבר, אנחנו מבינים שצריך להתמקד בעבריינים הסדרתיים". הוא סיפר על הקמת מחלקי התנועה והסביר כי "מדובר במודל שהוצע במחוז המרכז של המשטרה". לפי ארדן, המודל מאפשר למחלקי התנועה החדשים ליהנות מיכולות המעקב והבילוש של היחידה המרכזית שבכל מחוז. במיוחד במעקב אחר עבריינים סדרתיים. "הנחיתי ליישם את המודל בכל מחוזות המשטרה בשנה הקרובה".

שמואל אבואב בכנס עמותת אור ירוק. צילום: אור ירוק, צילום מסך
"ישראל לא יכולה לקבל עוד שנה של עלייה במספר ההרוגים". אבואב/צילום מסך, צילום: אור ירוק

השר ארדן אמר כי הוא רואה חשיבות גדולה בחוק השבתת כלי רכב בשל עבירות חמורות והצהיר כי ישקול להרחיבו לעבירות נוספות כמו שימוש בסלולרי. "אנחנו שוקלים להקים יחידת אכיפה ייעודית שתתמקד בכלי הרכב הכבדים". בכל הקשור לאכיפה בתחום העירוני, הוסיף השר כי הפקחים העירוניים יתווספו בשנה הקרובה לכוח העזר של אגף התנועה. "בתחום של הולכי הרגל, מדינת ישראל נמצאת במקום רע – וזה גם באחריותי. כוח האדם בנושא זה הוא זעום, ואין לו אחריות בלעדית על הנושא".

אבואב הסביר כי הכנס מרכז את כל הגורמים המקצועיים שעוסקים בתחום כדי להביא לשיפור משמעותי בכבישים והצלת חיים של עשרות בני אדם בשנה. "לא תמיד רק הנהג אשם, גם למדינה יש אחריות, אני מאמין שמהכנס הזה תצא בשורה חשובה לבטיחות בדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully