וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקת שחושפת את השפל חסר התקדים באגף התנועה

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הסכימה להעביר למשטרה 60 מיליון שקל כדי לאפשר לאגף התנועה לעמוד ביעדיו. פיצוץ ההסכם חשף את המשבר העמוק באגף, שמתבטא, בין השאר, במחסור במאות ניידות ובפגיעה במלחמה בתאונות בדרכים

משטרת ישראל. ניר בן טובים
לאגף התנועה מחסור של מאות ניידות/ניר בן טובים

מחלוקת חריפה בין ממלא מקום אגף התנועה של המשטרה לבין יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מונעת את התחלת יישום התכנית לשיקום אגף התנועה. לפני כמה חודשים סיכם ראש אגף התנועה דאז, ניצב משה אדרי, עם יו"ר הרשות הלאומית, יעקב שיינין, על קבלת תוספת תקציב בסך של כ-60 מיליון שקלים לצורך פעילות האגף. עם זאת, לפני כשלושה חודשים, בטרם נחתם הסכם בין הצדדים, עזב אדרי את תפקידו ועבר לפקד על מחוז ירושלים. כעת, כשנדרש ממלא מקומו, תת-ניצב אלברט אוחיון, לחתום על ההסכם, הוא מסרב לעשות כן בשל דרישתו של שיינין להתנות את העברת הכסף בפיקוח על הניידות שיירכשו, באמצעות מכשיר מיוחד שיותקן בהן.

עוד בוואלה! חדשות:
"נתנגד לכל פסילה": מה עמדת הרצוג על מועמדות זועבי?
אחרי שקיבל מכתב פיטורים: עובד כי"ל קיבל התקף לב
החרדים ממשיכים למחות נגד הגיוס: 10 עצורים בהפגנה בכביש 4

ניידת משטרת התנועה הארצית בפעילות אכיפה נהיגה בשכרות. אגף התנועה משטרת ישראל,
שוטרים עורכים בדיקה לנהג עם מכשיר מסוג "ינשוף"/אגף התנועה משטרת ישראל

אגף התנועה נמצא זה זמן מה בשפל חסר תקדים, בשל מחסור מתמשך באמצעי אכיפה, בניידות ובכוח אדם. בין השאר, מתבטא המשבר התקציבי במחסור של מאות ניידות, של כ-70 מכשירים לבדיקת אלכוהול מסוג "ינשוף" ובפגיעה בפעילות משמרות הזהירות בדרכים (זה"ב). לאור זאת, שלח בחודש יולי האחרון ניצב אדרי מכתב ליו"ר הרשות הלאומית שיינין, בבקשה לקבל תוספת תקציב לאגף לשנים 2015 ו-2016.

"במסגרת היערכות לעמידה ביעד של הפחתה בתאונות הדרכים הקשות באמצעות נוכחות, בולטות ואכיפה מוגברת, אנחנו מבקשים תוספת תקציב למבצעים מיוחדים כפי שניתן בשנים הקודמות לצורך תגבור המערך העירוני והבין-עירוני", כתב אדרי לשיינין. בסך הכול, ביקש אדרי 39 מיליון שקלים לשנת 2015 ו-37.6 מיליון שקלים לשנת 2016.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פרופ' יעקב שיינין ומנכ"ל משרד התחבורה רון מוסקוביץ'. קובי ליאני
דורש לדעת מה קורה עם הכסף. יעקב שיינין/קובי ליאני

בשיחה עם וואלה חדשות הסביר שיינין כי הוא הגיע להסכמות עם ניצב אדרי שהוא יעביר למשטרה 60 מיליון שקל, בתנאי שבניידות שיירכשו יותקן מכשיר "איתוראן", על מנת שהוא יוכל לעקוב אחר עבודת השוטרים. לטענתו של שיינין, למרות ההסכמות שאליהן הגיע עם ניצב אדרי, ממלא מקומו תנ"צ אוחיון מסרב לחתום על ההסכם בשל הצבת התנאי האמור.

שיינין הסביר כי תקציב הרשות עומד על 240 מיליון שקלים לאחר קיצוץ של משרד התחבורה, ותפקידה הוא לממן פרויקטים בתחום בטיחות הדרכים. לדבריו, הוא אינו מחויב לתקצב את המשטרה במסגרת התקציב שניתן לו, ובחר לעשות זאת לאחר שהגיע למסקנה שהדבר נחוץ לה בעבודתה. "הרשות אינה צינור להעברת כספים, היא אינה מחליפה את משרד האוצר ואת אגף התקציבים, וגם לא את תקציב המשטרה. לא הגיוני שהרשות תממן 50% מהניידות של המשטרה. כשאנחנו מזהים כשל בטיחותי אנחנו צריכים לטפל בו, אבל בתנאי שנשפיע על מה שקורה. איך באימפריה הגדולה של מדינת ישראל, שיש לה צבא עם תקציב של 60 מיליארד שקל, אני צריך לקנות את הניידות. תקציב משטרת ישראל עומד על 11 מיליארד שקל ואני צריך לקנות להם ניידות?".

עוד הוסיף, כי "יש תכנית שהיינו צריכים ללכת איתה. ניצב משה אדרי הסכים על הכול, אבל אוחיון סירב לחתום על ההסכם. הסכמנו לתת למשטרה 60 מיליון שקל, אבל שאנחנו נדע מה עושים בכסף הזה".

אגף התנועה: "תנאים שאינם מתקבלים על הדעת"

באגף התנועה גיבו את תנ"צ אוחיון, ותקפו את התנהלותו של שיינין. "צר לנו כי לאחרונה בוחרת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ובראשה יעקב שיינין, להערים קשיים באופן שיטתי על פעילות המשטרה בהצלת חיים ולפעול בניגוד גמור לאחריותה במלחמה בקטל בכבישים", נמסר.

"דוגמא לכך, ניתן למצוא בסירובה העיקש של הרשות לממן באופן קבוע ושוטף את משמרות הזה"ב, דבר המונע לגייס כוח אדם ייעודי לכך ולשמר אותו. כמו כן, לרשות הלאומית ידוע שקיים מחסור בניידות מבצעיות והיא מנצלת את העובדה שהמימון יכול להגיע רק באמצעותה. במקום להתלכד יחדיו למען הציבור בהצלת חיים בכבישים, בוחרת הרשות לנסות ולהשתלט על פעילותו של אגף התנועה ולהתנות את המימון בתנאים שאינם מתקבלים על הדעת והכול כשמדובר בכספי ציבור".

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב, התייחס למשבר החמור באגף התנועה, והתריע כי היעדר אכיפה הולמת מצד שוטרי האגף הוא אחד הגורמים המרכזיים לעלייה במספר הרוגים בתאונות דרכים. "היום נהגים לא חוששים לנסוע בניגוד לחוק כי אין מספיק ניידות", אמר. "יש בכבישים בארץ ממש 'מערב פרוע'. מספר ההרוגים נמצא בעלייה זו השנה השלישית ברציפות. בסוף זה הכול עניין של כסף – ושר התחבורה לא נלחם על תקציבים למלחמה בתאונות. לשר התחבורה אסור לקצץ בתקציבים שמצילים חיי אדם בכבישים".

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר בתגובה: "מועצת הרשות הציעה למשמרות הזה"ב רפורמה מלאה לאחר 30 שנים של קיפאון על השמרים תמורת הכפלת התקציב שהרשות נותנת מחמישה מיליון לעשרה מיליון. מועצת הרשות עדיין מחכה לתכנית שהובטחה לנו".

(עדכון ראשון: 22:10)

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully