וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגורי דומרני מאיימים להתפטר: "המשטרה והפרקליטות לא מעבירות לנו חומרים"

6.4.2016 / 7:45

עורכי הדין של ראש ארגון הפשע הדרומי ואנשיו טוענים כי המשטרה והפרקליטות לא נענות לבקשותיהם לחומרים ומתעלמות מראיה שעשויה לדבריהם לשפוך אור חדש על החקירה. "מטילים אימים על עורכי הדין"

עריכה: שניר דבוש

עורכי הדין משה יוחאי, אביגדור פלדמן, יוגב נרקיס, רועי אטיאס, ימימה אברמוביץ והרצל סמילה, המייצגים את ראש ארגון הפשע שלום דומרני ואנשיו, יגיעו הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ויבקשו להפסיק לייצג את הנאשמים. זאת בעקבות מה שהם מכנים התעלמות המשטרה והפרקליטות מבקשותיהם לקבל חומרי חקירה ואי התייחסותן לראיה שלדבריהם, אמורה הייתה לשפוך אור חדש על הפרשה.

הבוקר אמור להתקיים בבית המשפט דיון הוכחות ב"תיק דומרני", שבו נאשם דומרני יחד עם כמה מאנשיו בניסיונות חיסול של חברי הכנופיה הגרוזינית מאשדוד. שוטרי ימ"ר לכיש שחקרו את הפרשה הצליחו לגייס עד מדינה וכן אספו ראיות נוספות שהבשילו לכתב אישום נגד ארגון הפשע הגדול בדרום והעומד בראשו.

עוד בנושא:
עד התביעה נגד דומרני: "עבריינים משחדים פרקליט בכיר בדרום"
"המטרה - לפוצץ את הגרוזינים": עדות עד המדינה שהפליל את דומרני נחשפת

הארכת מעצר לשלום דומרני, בית משפט השלום אשקלון, 6 באוקטובר 2015. שי מכלוף
שלום דומרני מובא להארכת מעצר, בשנה שעברה/שי מכלוף

מתחילת הדיונים בתיק, טענו סנגוריו של דומרני כי עד המדינה אינו אמין ועדותו מלווה בשקרים. עוד טענו כי הסכסוכים המוזכרים בעדותו בין דומרני ואנשיו לבין הכנופיה הגרוזינית היו בין עד המדינה עצמו לבין הכנופיה.

"לא ייתכן שהמשטרה והפרקליטות לא יעבירו חומרים הקשורים לתיק ובמיוחד לנאמנות עד המדינה", אמר אחד הפרקליטים. "בעבר נחקר עד המדינה על רצח וביקשנו את החומרים אך עדיין הם לא הועברו אלינו, כמו כן העברנו קלטת שבה מדברים מקורבי דומרני על כך ששמו משתרבב לניסיונות החיסול של הכנופיה הגרוזינית מבלי שהוא כלל מעורב. הגשנו את הקלטת למשטרה ובמקום שהמשטרה תבדוק את האותנטיות שלה הם העדיפו להתעלם ואף חקרו עורך דין לשעבר שקשור לתיק בקשר לשיבוש. המשטרה מטילה אימים על עורכי הדין. חשוב לציין כי בקלטת חלק מהנאשמים משוחחים לפני שבכלל נעצר דומרני וחבריו".

עם זאת, גורמים המעורבים בחקירה אמרו כי נבדק חשד שהקלטת שהעבירו הפרקליטים מפוברקת ואינה אמינה. "אם אכן יתברר שכך הדבר, הרי שזה חמור ביותר", אמרו הגורמים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"איננו יכולים להעניק את ההגנה המשפטית הראויה"

עו"ד יוחאי, המייצג את אחד הנאשמים בתיק, מסר: "אני סבור כי אם המשטרה רוצה להגיע לחקר האמת, ראוי היה שיתייחסו לקלטת באופן רציני ואחראי, ראיה זאת יכולה אף לזכות חלק מהנאשמים, לא ניתן להתחיל משפט הוכחות ללא חקירה רצינית והעברת כל החומרים לידי הסנגורים, מטרת ההליך המשפטי הינה חקר הראיות ולא צליבת שמו של אדם. מחר אנו נבקש מבית המשפט הנכבד, לאור התנהלות המשטרה ולאור העובדה שלא כל חומרי החקירה הגיעו אלינו, לשחרר אותנו מייצוג הנאשמים מכיוון שבמצב דברים זה איננו יכולים להעניק להם את ההגנה המשפטית הראויה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לטענות כי "מדובר בחקירה המתנהלת בימים אלה ולכן לא ניתן להתייחס לפעולות החקירה המתבצעות בתיק נשוא הפנייה. בהקשר זה נדגיש כי החקירה מתנהלת באופן מקצועי וקיימים שיתופי פעולה עם כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "הטענות לגבי אי מסירת חומרי החקירה בתיק חסרות שחר. כל חומרי החקירה נמסרו זה מכבר לבאי כוחם של הנאשמים, שמבקשים מעת לעת באמתלות שווא שונות לדחות את מועדי הדיונים, אך בית המשפט לא נעתר לבקשתם ומכאן הבקשה שהוגשה על ידם להתפטר מהייצוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully