וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרסום התיעוד: שוחרר לביתו צעיר שתקף פקח ונעצר באיומים

5.4.2016 / 23:45

שופטת המחוזי החליטה להפוך את פסיקת השלום ולשחרר את הצעיר מנס ציונה שתועד מכה פקח שיטור עירוני ומרוסס על ידו בגז מדמיע. סנגורו סיפר כי לאחר שצפתה בתיעוד, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, ועיינה בחומרי החקירה, קבעה כי אין להשאירו במעצר

צילום: דיווחי הפרלמנט, עריכה: גדי וינסטוק

הצעיר בן ה-18, שתועד אמש (שני) מכה פקח שיטור עירוני בנס ציונה ומרוסס על ידו בגז מדמיע, שוחרר ממעצר, לאחר שבית המשפט המחוזי הפך את החלטת השלום להשאירו במעצר. הצעיר נראה בסרטון שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS חוצה כביש באור אדום, נתפס בידי הפקח, תוקף אותו באגרופים ובבעיטות ונעצר באיומי אקדח טייזר ותוך שהוא מותקף בגז.

בתחילת הסרטון מתועד הפקח שולף גז מדמיע על מנת לעצור את הצעיר, שסירב להזדהות. בשלב זה החל הצעיר להכות את הפקח ולבעוט בו עד שהפילו על הרצפה. כשהצליח לקום, התיז הפקח גז מדמיע לעבר עיני הצעיר, הורה לו להתיישב על הרצפה ואמר לו: "שב על הרצפה או שאני יורה, אם תזוז תקבל כדור בראש".

הבוקר החליט בית משפט השלום בראשון לציון להאריך את מעצרו של הצעיר ביום אחד. עורך דינו של הצעיר קבל על ההחלטה וטען כי הוא "פעל מתוך תחושת סכנה לאחר שהותקף על ידי הפקח". מאוחר יותר הגישה הסנגוריה הציבורית באמצעות עו"ד איתי שוחט ערר דחוף לבית המשפט המחוזי. השופטת קיבלה את הערר והצעיר שוחרר לביתו.

עוד בוואלה! NEWS:
נדחה ערר התביעה הצבאית: החייל יישאר במעצר פתוח בבסיס
המאסר יקוצר? ועדת השחרורים תתכנס להכריע על עונש הנשיא לשעבר קצב
חוק שנוי במחלוקת במיסיסיפי: עסקים יוכלו לסרב לשרת זוגות חד-מיניים

תיעוד: נער תוקף בבעיטות ובאגרופים פקח בנס ציונה - ונעצר באיומי טייזר. מערכת וואלה! NEWS
הצעיר מפיל את הפקח לרצפה/מערכת וואלה! NEWS

במהלך הדיון טען עו"ד שוחט כי הפקח הפעיל סמכות שלא כדין ואילו הצעיר רק הגן על עצמו לנוכח העובדה שהוא רוסס בגז פלפל. במהלך הדיון הפנה את השופטת לסרטון שפורסם בוואלה! NEWS. לאחר שהשופטת צפתה בסרטון באולם בית המשפט ועיינה בתיק החקירה היא מצאה לנכון לקבל את הערר ואת טענות הסנגוריה ולהורות על שחרורו של הצעיר לאלתר.

שוחט אמר בתגובה לוואלה! NEWS: "אני שמח שבית המשפט המחוזי מצא לנכון להורות על שחרור מרשי לנוכח העובדה שהופעלה כלפיו אלימות שלא כדין על ידי עובד ציבור בטבורה של עיר במדינת ישראל".

לדבריו, "הפקח פעל בחוסר סמכות כשהתיז עליו גז פלפל וביקש ממנו להזדהות, מעשיו של מרשי היו במסגרת הגנה עצמית נגד בריונותו של הפקח. אני מקווה שבעיריית נס ציונה יעשו בירור מקיף עם הפקח על התנהלותו והתנהגותו באירוע. חבל שמשטרת ישראל לא מצאה לנכון לחקור את האירוע תוך חקירת הפקח באזהרה, אלא אצה-רצה לה הדרך לעצור את מרשי ולשים אותו מאחורי סורג ובריח ללא שום טעם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אב הצעיר: "איך הוא יכול לעמוד עם אקדח מול ילד בן 18?"

אביו של הצעיר סיפר כי הסרטון לא תיעד את תחילת האירוע, שבה לטענתו הפקח קילל את בנו. "הפקח דיבר אליו לא יפה, הוא התחיל לרסס עליו את הגז פלפל, אבל זה לא פגע לו בעיניים. הילד שלי אמר לו: 'למה עשית לי את זה', הוא לא משקר".

האב טען כי מדובר בפקח בעייתי. "הבנתי שיש עליו הרבה תלונות. איך הוא יכול לעמוד עם אקדח מול ילד בן 18", תהה האב שסיפר כי גידל את בנו לבדו. "הוא לקח לעצמו סמכויות שלא מגיעות לו, אנחנו במדינה, צריכים לשמור על הילדים שלנו. אין לו אימא, הוא גדל בפנימייה והחליט שבקיץ הוא יעבוד במרכז. הילד שלי ברח מהפקח והוא מתקרב אליו עם האקדח והגז ויורה עליו, בסוף הילד שלי רצה להגן על עצמו, זה לגיטימי. אני בתור אבא, גבר, בכיתי".

ירון לוי, מנהל אגף הביטחון בעיריית נס ציונה, מסר בתגובה: "הפקח שהותקף באגרסיביות באגרופים פעל כנדרש ועל פי הנהלים וכדי להגן על עצמו התיז גז פלפל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully