וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה מארה"ב טוענת כי יועצו החדש של נתניהו תקף אותה מינית

5.4.2016 / 10:20

הצעירה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי דייוויד קיז, שמונה לפני שבועיים לתפקיד יועצו של ראש הממשלה לתקשורת זרה, כפה עצמו עליה במהלך מפגש בדירתו שבניו יורק לפני כשנתיים וחצי. קיז: "מכחיש לחלוטין את הטענה"

יועץ ראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני תקשורת זרה, דייוויד קיז. 5 באפריל 2016.. פייסבוק, אתר רשמי
"לא הייתה כפייה במפגש בינינו". קיז/אתר רשמי, פייסבוק

צעירה מארצות הברית טענה בימים האחרונים כי דייוויד קיז, שמונה לפני כשבועיים לתפקיד יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת הזרה, תקף אותה מינית בנובמבר 2013 בדירתו שבניו יורק. על פי הדיווח, שפורסם לראשונה בגלי צה"ל, הצעירה האשימה את קיז בתקיפה בפוסט שכתבה בפייסבוק, ובו ציינה כי שתי נשים נוספות הטוענות שתקף אותן פנו אליה. יועץ התקשורת הכחיש את הטענה.

לטענת הצעירה, קיז היה דמות מרכזית בקהילה היהודית בניו יורק, והקשר עמו החל בעת שהייתה סטודנטית ועסקה בלימודי מדיניות ישראל. יועץ התקשורת ניהל באותה התקופה ארגון זכויות אדם ופגש אותה כדי לדון במאמר שעליו עבדה. לדבריה, בתום פגישה שקיימו בבית קפה בעיר, היא הסכימה להגיע לדירתו כדי להמשיך בשיחה שניהלו. היא כתבה כי לבסוף, על אף שהתנגדה וחשבה כי מדובר במפגש ידידותי, קיז כפה עצמו עליה ורק לאחר מכן אפשר לה לעזוב את ביתו.

הצעירה הוסיפה כי יצאה מדירתו של קיז בוכה וכי היא מתחרטת שלא התלוננה על המעשה במשטרה. לפוסט שכתבה צירפה ציוץ של יועץ התקשורת החדש בטוויטר, המבשר על כניסתו לתפקידו הנוכחי, וציינה כי הוא אינו ראוי לשמש בתפקיד.

לפני שמונה, עבר יועץ התקשורת החדש בדיקת פוליגרף שבה נשאל, בין היתר, על ביצוע עבירות פליליות. הוא עבר את הבדיקה בהצלחה, אך הוא לא נשאל על פרשה ספציפית זו – מאחר שפורסמה רק לאחר כניסתו לתפקיד. הוא מסר בתגובה: "אני מכחיש לחלוטין את הטענה. לא הייתה שום כפייה במפגש בינינו".

קיז החליף בתפקיד את מארק רגב, שמונה לתפקיד שגריר ישראל בבריטניה. הוא עלה לישראל עם משפחתו ב-2006 מארצות הברית, וכיהן לפני מינויו כמנכ"ל ארגון Advancing Human Rights. כמו כן, הוא פעיל למען שחרור אסירים פוליטיים וקידום זכויות מתנגדי משטר ברחבי העולם הערבי ואיראן.

עוד בוואלה! NEWS:
מכין את הקרקע: הרפובליקני הבכיר הממתין לנפילת טראמפ הגיע לישראל
היוזמה החדשה של משרד החוץ: תחרות "סרטון ההסברה של ישראל"
על רקע חקירת דרעי: ש"ס ביטלה את עצרת התנועה שתוכננה לפסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully