וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הפסיקה העברת מלט לשיקום בתים הרוסים ברצועת עזה

5.4.2016 / 12:30

ישראל החליטה לעצור את העברת חומרי הבנייה למגזר הפרטי לאחר שמערכת הביטחון ופקחי האו"ם גילו שפעילי חמאס לקחו את החומרים שיועדו לשיקום, בין היתר על מנת לבנות מנהרות. העברת המלט לפרויקטים ציבוריים נמשכת

פועל פלסטיני ליד משאית שמכניסה מלט לרצועת עזה במעבר כרם שלום, אוקטובר 2014. AP
משאית מעבירה מלט לעזה דרך מעבר כרם שלום/AP

ישראל הפסיקה את העברת המלט למגזר הפרטי ברצועת עזה, המיועד לשיקום בתים הרוסים. שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, פרסם הבוקר (שלישי) הודעה שלפיה ישראל עדכנה אותו על המהלך, שנעשה בשל ידיעות שלפיהן חלק גדול מהמלט "משמש לצרכים לא חוקיים". עם זאת, העברת המלט לפרויקטים ציבוריים נמשכת.

בשבועות האחרונים הבחינו אנשי מנגנון הפיקוח של האו"ם על שיקום הרצועה, וכן מערכת הביטחון בישראל, בחריגה בהעברת המלט לגורמים פרטיים. מבדיקה התברר כי פעילי חמאס לחצו על סוחרי המלט להעביר אליהם את החומרים, המשמשים בין היתר לבניית מנהרות, במקום להעביר אותם לידי אזרחים שבתיהם נהרסו.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, פרסם הודעה בנושא בעמוד הפייסבוק שלו ושל משרדו. בהודעה ציין אלוף מרדכי את שמו של פעיל חמאס המעורב במהלכים אלו – סגן מנכ"ל משרד הכלכלה בממשלת חמאס, דוד עימאד אל-בז.

הצעד בא לאחר שבשבועות האחרונים דווקא הוחלט להגביר את העברת חומרי הבנייה לרצועה לצורך שיקום בתים שנהרסו במבצע "צוק איתן", לצד הגברת האכיפה והבקרה על העברת חומרי הבנייה, באמצעות פקחים והתקנת מצלמות במחסנים ובמפעלים. ההחלטה התקבלה בפגישה שהתקיימה בין נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, נציגי האו"ם והשר הפלסטיני לעבודות ציבוריות, מופיד אל-חסאיינה, בעקבות צמצום העברת החומרים בחצי בחודש שלפני כן.

עוד על רצועת עזה:
על אף סיכול ההברחה הימית: הוגדל מרחב הדיג ברצועת עזה
סוכלה הברחה דרך הים: צה"ל הטביע סירה שחצתה ממצרים לרצועה
שלושה פעילי חמאס נפצעו קשה בקריסת מנהרה ברצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully